Trend ascendent pentru Skoda

Publicat: 02 06. 2010, 16:28

În luna aprilie, mulţumită celor 63.177 vehicule, s-a
înregistrat un plus de 3,5 % faţă de aprilie 2009. O contribuţie
mare la cifrele de vânzări crescătoare ale mărcii auto din Cehia, a
avut-o piaţa chineză. Aici, plusul de livrări, faţă de luna aprilie
a anului anterior, este de 31%, adică livrările au crescut până la
12.108 unităţi. Dar şi alte pieţe Skoda s-au dezvoltat foarte bine.
În regiunile de peste ocean, vânzarea a crescut cu 66%, iar în
Europa de Est, în ciuda pieţei dificile, cu 8%. Şi în Europa de
Vest, fără Germania, Skoda şi-a ameliorat cifrele cu 38% faţă de
anul anterior.

Marca a repurtat o creştere clară a vânzărilor pe piaţa
originară. Clienţilor din Cehia le-au fost livrate în luna aprilie
5.604 vehicule, deci cu 24% mai mult decât în anul anterior. Cea
mai importantă creştere a lunii, în ceea ce priveşte vânzările, a
aparţinut modelului Skoda Octavia Combi Tour, 754 de clienţi
decizându-se pentru această maşină. Anul trecut au fost doar 185.
Cota mărcii Skoda pe piaţa originară a crescut în aprilie la 36,59
%.

Piaţa de desfacere care pentru Skoda ocupă locul doi ca dimensiune,
după China, este în continuare Germania. Producătorul auto ceh a
livrat, în cea de-a patra lună a acestui an, 10.199 vehicule către
clienţii germani. „Chiar dacă, în comparaţie cu anul 2009, în care
mulţumită Primei de casare au fost înregistrate cifre excepţionale,
în perioada ianuarie-aprilie 2010, vânzările au scăzut cu 35 %.
Totuşi faţă de ultimul an „normal”, adică 2008, Skoda a înregistrat
o creştere de 7% în perioada similară, adică vânzările au atins
43.268 unităţi, marca menţinându-şi cu succes poziţia de importator
numărul 1 în Germania”, a declarat Reinhard Fleger, Membru al
consiliului de administraţie pentru marketing şi distribuţie.

În luna aprilie, Skoda Octavia este maşina cea mai vândută
(25.111 autovehicule; adică -0,6 %), urmată de Fabia (19.261
autovehicule; -18,1 %), apoi de Superb (8.499 autovehicule; +163,2
%), de Yeti (4.334 autovehicule), apoi de Octavia Tour (3.459
autovehicule; -20,8 %) şi de Roomster (2.513 autovehicule; -46,2
%).