Nicușor Dan, primarul Bucureștiului, spune că o centură feroviară a Bucureștiului este ”cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei” și ar putea avea o contribuție importantă la rezolvarea problemei traficului.
”Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuție importantă la rezolvarea chestiunii traficului în București” anunță Nicușor Dan pe pagina personală de Facebook.
Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, se propune finanțarea prin PNRR a nouă proiecte complementare. Opt dintre ele sunt dedicate modernizării celor opt linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri.
Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.
1-Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest
2-Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul
3-Gara de Vest – Stația Vasile Milea
4-Gara de Nord – Chitila – Scroviștea
5-Gara Obor – Brănești – Islaz
6-Gara de Nord – Chiajna – Grădinari
7-Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea
8-Gara de Nord – Săbăreni
Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan se ca colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei.
Trenul metropolitan este o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului.