Trecerea la vehicule electrice ar putea amenința locurile de muncă și calitatea mașinilor
Trecerea accelerată la vehicule electrice ar putea amenința mai multe locuri de munca și ar afecta calitatea mașinilor. Acestea ar fi concluziile lui Carlos Tavares, șeful producătorului franco-italiano-american de automobile Stellantis.
Tavares își argumentează concluziile prin faptul că mai mulți producători auto întâmpină dificultăți pentru a gestiona costurile mai mari ale construcției de vehicule electrice.
Șeful Stellatins a acordat un interviu la conferința Reuters Next, în care a subliniat că guvernele și investitorii pun o presiune uriașă pe producătorii de mașini ca să accelereze tranziția la mașinile electrice, însă nu iau în calcul și costurile care sunt „dincolo de limite”.
Șeful Stellantis: producerea mașinilor electrice ar putea amenința locurile de muncă
”Ceea ce s-a decis este să se impună industriei de automobile electrificarea care aduce costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional. Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare către consumatorul final, deoarece majoritatea clasei de mijloc nu va putea plăti”, a spus Tavares, potrivit news.ro, care citează Reuters.
Pentru a reduce costurile, producătorii de mașini ar putea să perceapă prețuri mai mari pentru vehiculele electrice și ar putea accepta marje de profit mai mici.
Liderii sindicali din Europa și America de Nord avertizează că zeci de mii de locuri de muncă ar putea fi pierdute din cauza creșterii producerii mașinilor electrice.
”În următorii cinci ani, trebuie să digerăm o productivitate de 10% pe an într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea digera acest lucru şi cine va eşua. Punem industria la limită”, a mai spus Tavares.
În ultima perioadă, Uniunea Europeană și statul California din SUA vor ca vehiculele pe combustie internă să fie interzise la vânzare până în 2035. Pentru Marea Britanie termenul este 2030.
Stellantis intenționează să reducă costurile cu 5 miliarde de euro pentru a eficientiza operațiunile sale, potrivit unui anunț al lui Tavares.