Transalpina rămâne închisă pe perioadă nedeterminată
Transalpina, drumul pe care noi l-am denumit cel mai spectaculos din România, rămâne închis pe perioada verii, când turiştii ar trebui să mişune din toate colţurile ţării. Potrivit Mediafax, măsura de închidere a fost luată de Compania naţională de autostrăzi şi drumuri naţionale din România (CNADNR) după ce constructorul care trebuia să finalizeze lucrările de reabilitare, Romstrade, a intrat în insolvenţă.
Potrivit sursei citate, DN 67C este închis pe sectorul cuprins între localităţile Rânca (judeţul Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba. De la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş se circulă în regim de şantier. Cu toate acestea, potrivit directorului CNADNR, Narcis Neaga, turiştii se pot aventura dincolo de staţiunea Rânca, însă o fac pe cont propriu, compania naţională de drumuri neasumându-şi nici o responsabilitate.
Zonele închise (captură de ecran de pe Google Maps)
Lucrările de reabilitare a Transalpinei au început în 2008, după ce contractul – în valoare de peste 350 de milioane de euro – a fost câştigat de firma Romstrade. Apoi, după patru ani de muncă, muncitorii au fost retraşi de pe şantier, după arestarea patronului Nelu Iordache într-un dosar de deturnare de fonduri europene.
Lucrările de modernizare au fost finalizate în proporţie de 75-80%, potrivit directorului CNADNR, însă drumul nu are elemente de siguranţă precum parapete de protecţie, marcaje şi indicatoare rutiere.
Fără marcaje, fără indicatoare şi, în foarte multe locuri, fără parapete de protecţie – aşa arată Transalpina după patru ani de muncă
„Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a afirmat Narcis Neaga.
În esenţă, circulaţia pe Transalpina se va face în aceleaşi condiţii ca până acum. Diferenţa este că până în 2013 puteam spera că lucrările se vor finaliza într-un viitor relativ apropiat. Acum, nimeni nu ştie cât va mai dura până când drumul va fi deschis oficial, cu surle şi trâmbiţe, pentru circulaţia publică în siguranţă. Pe scurt, poţi merge pe Transalpina, dar doar dacă îţi asumi riscul că vei fi amendat sau chiar că vei rămâne fără carnet, dacă apuci pe drumul de la Rânca spre Obârşia Lotrului.
Tu ce spui: o să mergi în vara aceasta pe Transalpina?