A patra generaţie Toyota Yaris a debutat înaintea Salonului auto de la Tokyo, introducând în clasa mică tehnologii avansate, precum şi o nouă motorizare hibridă cu motor termic cu trei cilindri, botezat Hybrid Dyamic Force.
Noua Toyota Yaris este primul model realizat pe noua platformă modulară TNGA pentru segmentul B (GA-B), care permite caracteristici de rulare îmbunătăţite, o utilizare mai eficientă a spaţiului interior şi tehnologii moderne de asistare a conducerii.
Noul model este mai scurt cu 50 mm decât Yaris actual, dar are un ampatament mai mare cu 50 mm, ceea ce contribuie la stabilitatea direcţională, confortul pasagerilor şi asigură mai mult spaţiu pentru ocupanţii locurilor din spate. De asemenea, înălţimea a scăzut cu 40 mm, fără ca acest lucru să afecteze spaţiul la cap, graţie poziţionării mai joase a scaunelor. Imaginea dinamică a noului Yaris este completată de creşterea cu 50 mm a lăţimii maşinii, ceea ce asigură un spaţiu interior mai bun, dar şi un comportament superior în viraje datorită ecartamentului mai mare.
Sistemele avansate de asistenţă a şoferului includ Cruise Control adaptiv inteligent pentru toată plaja de viteze, şi sistemul de urmărire a benzii, prezent în modelele Toyota lansate recent. Pe lângă sistemele avansate de asistenţă a şoferului, noul Yaris a fost dezvoltat pentru a asigura cea mai bună protecţie a pasagerilor, ţinând cont de standardele mai stricte valabile în 2020. De exemplu, pentru a proteja mai bine pasagerul în cazul unui impact lateral, noul Yaris va fi primul automobil compact care va introduce un airbag central.
Sistemul hibrid este dotat cu noul motor pe benzină Dynamic Force de 1.5 litri, cu trei cilindri şi ciclu Atkinson. Motorul are cea mai rapidă ardere a combustibilului din lume, oferind un cuplu ridicat la viteze mici şi eficienţă în consum. Dispune, de asemenea, de un amortizor de vibraţii care reduce şi zgomotul în exploatare.
Pentru prima oară, Yaris va avea o baterie Li-Ion, mai compactă şi mai performantă, care permite acceleraţii mai viguroase în modul electric. În plus, este cu 26% mai uşoară decât bateria anterioară Ni-Mh. Sistemul atinge o eficienţă termică de 40%, mai mare decât a motoarelor diesel tipice, contribuind la îmbunătăţirea cu peste 20% a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2 ale noului Yaris. Concomitent, puterea sistemului a fost crescută cu 15%.
În afară de sistemul hibrid, Toyota Yaris mai poate fi comandată cu două motorizări pe benzină, de 1,0 litru, respectiv 1,5 litri, ambele având trei cilindri. Din păcate, producătorul japonez nu a oferit mai multe detalii tehnice despre viitorul Yaris, dar vom afla cu siguranţă mai multe odată cu debutul Salonului de la Tokyo, pe 24 octombrie. Bazându-ne pe promisiunea de 15% creştere de putere pentru sistemul hibrid, am avea 115 CP în cazul acestuia.