Toyota va reduce producția auto cu 40% din cauza crizei procesoarelor

Publicat: 20 08. 2021, 16:19
Actualizat: 20 08. 2021, 16:20

Toyota va reduce producția globală cu aproximativ 40% în luna septembrie, din cauza lipsei globale a microcipurilor.

Compania japoneză a dat vina pe suspendările aprovizionării cu cipuri la nivel mondial și a izbucnirii variantei Delta a virusului COVID-19 în Asia de Sud-Est.

Măsurile radicale, care încep în august și se desfășoară până la sfârșitul lunii septembrie, vor afecta producția Toyota din de pe aproape toate piețele importante: Japonia, SUA, Europa, China și Asia.

Cel mai mare producător auto din Japonia se așteaptă să piardă 360.000 de vehicule de producție la nivel global numai în septembrie. Operațiunile din America de Nord vor pierde aproximativ 80.000 de unități, Europa aproximativ 40.000 de vehicule, China aproximativ 80.000 de unități și alte mici piețe asiatice vor simți un impact de 8.000 de unități.

Reducerile vor afecta 14 fabrici Toyota din Japonia și 27 din cele 28 de linii de producție din această țară. Compania a declarat că în septembrie se așteaptă să piardă aproximativ 140.000 de unități de la fabricile de pe piața internă.

Toyota se așteaptă să producă luna viitoare cu 360.000 mai puține mașini

Fabricile afectate le includ pe cele unde se construiesc crossover-urile RAV4 și Harrier, sedanele Corolla și Camry, precum și hibridul Prius. De asemenea, este afectată și fabrica unde se produc modelele Lexus LS, IS, RC, RCF și NX.

Pierderea reprezintă aproximativ 40% din producția globală planificată inițial de Toyota pentru luna septembrie.

Toyota intenționa să construiască aproximativ 900.000 de vehicule în întreaga lume în septembrie. Noile decizii însă marchează o scădere semnificativă față de acest obiectiv. Toyota a produs 973.000 de mașini în septembrie anul trecut pe plan mondial, dar în septembrie anul acesta va reuși să producă sub 600.000.

Pandemia perturbă operațiunile furnizorilor din Asia de Sud-Est. Impactul pe care îl are aceasta subliniază natura fragilă, extrem de interconectată, a afacerilor auto globale de astăzi.