Într-un proiect experimental finanţat de guvernul japonez, inginerii Toyota au montat celule solare furnizate de Sharp pe acoperişul, capota motorului, luneta şi hayonul unui Prius pentru a vedea ce cantitate de enrgie poate fi generată în acest fel. Energia produsă de panourile solare merge direct în bateria principală a maşinii, astfel încât Prius să se poată încărca în mers sau atunci când este parcată în spare.
Puterea instalată a panourilor solare de pe maşina de test este de aproximativ 860 W, dar prin optimizarea tehnologiei, cei de la Toyota speră să atingă valoarea de 1 kW.
Într-o zi cu mult soare, inginerii japonezi au susţin că energia generată astfel este suficientă pentru a rula aproximativ 56 de kilometri, o distanţă care depăşeşte nevoile zilnice medii ale celor mai mulţi utilizatori particulari. Performanţele scad însă drastic dacă este nor sau dacă este prea cald afară. Japonezii apreciază că, folosit în condiţii reale de trafic pe o astfel de vreme, Prius nu ar putea să se despartă de priza de încărcare.
Panourile solare furnizate de Sharp sunt inspirate de cele folosite pentru sateliţii de comunicaţii. Acestea au o grosime de numai 0,03 mm, având o eficienţă de peste 34%. Acestea sunt suficient de maleabile pentru a lua forma caroseriei. Pentru că inginerii Toyota au creat un buffer între caroseria maşinii şi panourile solare, grosimea reală a întregului ansamblu este apropiată ded 1 cm.
Portbagajul maşinii adăposteşte bateriile pentru panourile solare, ceea ce adaugă o greutate de aproximativ 80 kg la masa totală a maşinii. Provocarea este de a face acest ansamblu mai uşor şi de a reduce drastic costurile de fabricaţie, mai ales că panourile solare cu tehnologie spaţială nu sunt chiar ieftine.