Toyota și Mazda au suspendat livrările pentru mai multe modele produse în Japonia. Motivul ar fi manipularea testelor de siguranță și emisii
Mai mulți producători auto din Japonia, printre care Toyota și Mazda, au suspendat livrările pentru mai multe modele din cauza suspiciunilor privind manipularea testelor de siguranță. Autoritățile japoneze au găsit nereguli și la Honda sau Suzuki.
În urma acestor acuzații, Toyota a oprit temporar producția pentru mai multe modele din gama sa. Este vorba despre mașini precum Corolla Fielder, Corolla Axio și Yaris Cross. De asemenea, printre modelele vizate se numără alte patru versiuni care au ieșit din producție, inclusiv una a unui model produs sub brandul Lexus. Toyota a spus că abaterea sa a avut loc în timpul a șase teste diferite efectuate în 2014, 2015 și 2020, potrivit Reuters.
Neregulile au fost găsite și în aplicațiile de la Honda, Suzuki și Yamaha Motor, potrivit Ministerului Transporturilor din Japonia. S-a constatat că producătorii auto au transmis date de testare incorecte sau manipulate atunci când au solicitat certificarea acestor vehicule incriminate. Astfel, ministerul a decis suspendarea livrărilor acestor modele și a spus că va derula o inspecție la fața locului în cadrul sediului Toyota din Aichi.
Un nou scandal a izbucnit în industria auto japoneză
Cele mai recente dezvăluiri au venit după ce ministerul a cerut producătorilor de automobile să investigheze cererile de certificare în urma unui scandal legat de testele de siguranță pentru mașinile compacte Daihatsu de la Toyota, scandal care a izbucnit anul trecut.
Raportul Reuters arată și faptul că Akio Toyoda, președintele Grupului Toyota, ar putea să își piardă funcția. „În calitate de responsabil al Grupului Toyota, aș dori să le cer sincer scuze clienților noștri, fanilor mașinilor noastre și tuturor părților afectate de acest incident”, a declarat Akio Toyoda în cadrul unei conferințe de presă.
Pe lângă Toyota, Mazda a suspendat livrările pentru modelele MX-5 RF și pentru Mazda2, după ce s-a constatat că rezultatele software-urilor pentru controlul motoarelor au fost modificate. De asemenea, Honda comunicat faptul că au fost descoperite rapoarte eronate privind nivelul de zgomot și de putere pentru motoarele sale, dar problema vizează modele care au ieșit din producție în 2017. Cu toate acestea, neregulile au fost constatate pentru 20 de modele, pentru o perioadă de 8 ani.