Toyota se foloseşte de tehnologia Oculus Rift pentru o nouă campanie de resposabilizare
Oculus Rift este un sistem de infotainment de nouă generaţie care se foloseşte de o pereche de ochelari speciali pentru a reda în mod natural mediul înconjurător al realităţii virtuale. Cu alte cuvinte, în loc să te uiţi într-un punct fix (ecranul) şi să dai din mouse ca să vezi în jur, pur şi simplu îţi pui ochelarii şi îţi întorci capul în ce direcţie vrei. Ca un mic exerciţiu care să arate cât de cool este dispozitivul, imaginează-te jucând un simulator racing (sau feroviar, sau de aviaţie) cu acest dispozitiv.
Toyota, unul dintre cele mai active branduri când vine vorba de responsabilizarea şoferilor prin programe educative dedicate, se foloseşte de aceşti ochelari-minune pentru a crea simulări de condus prin oraş, implicit simulări ale unor situaţii stresante la volan. Video-ul de mai jos arată naşpa, dar în realitate vei avea o imagine 3D, nu două, iar finalul face toţi banii.
Scopul este, desigur, acela de a-ţi arăta cât de imprudent conduci atunci când eşti supus unor factori de distragere a atenţiei. Programul, care a debutat în noiembrie 2013 în SUA cu numele de TeenDrive365, doreşte să le arate tinerilor cât de uşor poţi să dai cu maşina peste ceva doar pentru că Autocorrectul şi-a bătut joc de declaraţia ta de dragoste SMS-uită. Iar proaspăt achiziţionatul Oculus Rift este modul cel mai inspirat de a-ţi trimite cât mai eficient mesajul.
Ce se întâmplă când eşti distras la volan de un SMS am încercat şi eu pe pielea mea într-un test inedit, filmat mai jos. E foarte mişto să-ţi dea Roxana Ciuhulescu o floare, dar în viaţa reală nu e chiar OK…
Nu avem confirmare deocamdată dacă această metodă cool va ajunge şi în Europa, însă mie mi-a fost de ajuns să trec printr-un stand de flori ca să înţeleg cât de periculoasă este folosirea telefonului în timpul condusului. Şi pot spune că am scăpat uşor.