Toyota prezintă planurile pentru „Masina ECO”
1. Vehicule hibride
TMC are în plan să introducă 11 modele, atat modele noi cat şi
modele reproiectate, până la sfârşitul anului 2012 Dintre modele
noi planificate, unul este un model compact cu o eficienţă a
consumului de combustibil de peste 40 km/L conform ciclului de
testare japonez 10-15.
2. Vehicule hibride cu alimentare de la priză (Plug-In
Hibrid)
Până la începutul anului 2012, TMC intenţionează să înceapă
vânzările modelului Prius Plug-In Hibrid, în principal în Japonia,
Statele Unite şi Europa. Vânzările preconizate sunt de peste 50.000
de unităţi anual şi se preconizează că preţul pentru Japonia va fi
în jur de 3 milioane de yeni.
3. Vehicule electrice (EV)
În 2012, pe lângă piaţa americană, un model iQ electric („iQ EV”)va
fi lansat în Japonia şi Europa.
• Pregătirile pentru lansare necesită teste de drum în Japonia,
Statele Unite şi Europa, care vor începe în 2011.
• Se ia în considerare şi lansarea în China, cu teste de drum
planificate pentru 2011.
În mod separat, conceptul ” RAV4 EV”, care a fost dezvoltat
împreună cu Tesla Motors, va fi prezentat până pe 28 Noiembrie la
Salonul Auto din Los Angeles, Statele Unite.
4. Vehicule pe bază de pilă de combustie
(FCHV)
TMC continuă dezvoltarea unui vehicul hibrid de tip sedan pe bază
de pilă de combustie (FCHV). Începerea vânzărilor este planificată
în jurul anului 2015 în Japonia, Statele Unite şi Europa – pieţe în
care se prevede dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu
hidrogen. Deşi în prezent un preţ sub 10 milioane de yeni pare
realizabil, TMC are ca scop reducerea şi mai mult a costurilor
pentru a aduce pe piaţă un vehicul la un preţ convenabil.
5. Urmatoarea generaţie de baterii
TMC face cercetări în ceea ce priveşte dezvoltarea urmatoarei
generaţii de baterii cu performanţe care ar depăşi cu mult pe cele
ale bateriilor litiu-ion. O astfel de cercetare are ca scop să
contribuie la realizarea progreselor revoluţionare în performanţele
bateriilor care vor fi necesare pentru adoptarea pe scară largă a
maşinilor ECO propulsate de un motor electric.
• Baterii solide: TMC a redus cu succes ceea ce este cunoscut
sub numele de rezistenţă a particulelor şi a făcut progrese spre
crearea unor baterii compacte complet solide.
• Baterii metal-aer: TMC a determinat mecanismul de reacţie al
bateriilor litiu-aer şi şi-a clarificat politica sa de cercetare în
ceea ce priveşte bateriile reîncărcabile de a doua generatie.
În luna ianuarie 2010, TMC a înfiinţat o divizie însărcinată cu
studierea producţiei urmatoarei generatii de baterii. Divizia, cu
un personal de aproximativ 100 de cercetători, îşi accelerează
cercetările.
TMC consideră că maşinile ECO pot avea un impact pozitiv asupra
mediului înconjurător numai dacă sunt utilizate la scară largă. TMC
va continua să îmbunătăţească eficienţa consumului de combustibil
al maşinilor sale convenţionale, cu motor cu combustie internă,
care reprezintă majoritatea vânzărilor sale, în timp ce va creşte
performanţa, va reduce costurile şi va extinde gama de produse a
companiei. În ciuda acestor eforturi, tehnologiile hibride –
constând în tehnologiile de bază necesare pentru dezvoltarea
diferitelor maşini ECO – sunt poziţionate ca tehnologii cheie
pentru a realiza atât eficienţa consumului de combustibil cât şi
placerea condusului şi pentru a facilita utilizarea diferiţilor
combustibili cu scopul de a crea o lume cu emisii scăzute de carbon
prin răspunsul la nevoie de a diversifica sursele de energie.