Versiunea actualizată pentru Toyota GR Yaris a fost prezentată la Salonul Auto de la Tokyo. Pe lângă puterea suplimentară, clienții vor avea la dispoziție și o transmisie automată.
Noua Toyota GR Yaris își face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokyo 2024, beneficiind de îmbunătățiri tehnice, de design și de construcție care promit să ofere o experiență de condus și mai bună. GR Yaris, hatchback-ul cu pedigriu de raliul, a fost primit cu brațele deschise de pasionații de pretutindeni la momentul lansării inițiale din 2020.
Patru ani mai târziu, acest „homolgation special” primește o actualizare ce aduce în joc mai multă putere, îmbunătățiri structurale, design actualizat și opțiunea unei transmisii automate cu 8 rapoarte. Cutia manuală cu 6 trepte va rămâne disponibilă pentru doritori.
Toyota a revizuit motorul de 1.6 litri turbo, cu pistoane, pentru a dezvolta mai multă putere și mai mult cuplu. Dacă inițial puteam vorbi despre 261 CP și 360 Nm, acum cifrele au fost majorate la 280 CP și 390 Nm cuplu maxim. Pentru a se asigura că puterea suplimentară nu va avea efecte negative asupra motorului, Toyota a montat valve mai rezistente și a crescut presiunea de injecție. Motorul a primit și pistoane mai ușoare, iar senzorul de presiune al admisiei a fost și el schimbat.
Noul model va fi oferit într-o singură specificație „Circuit”, care include un pachet de performanță ce îmbunătățește și răcirea. Acest lucru echipează mașina cu un nou radiator secundar pentru a îmbunătăți fiabilitatea la conducerea cu accelerație maximă, modificări la admisia de aer și un intercooler răcit cu apă.
Până acum, GR Yaris era disponibil doar cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Odată cu acest facelift, Toyta a decis să ofere și o transmisie automată cu 8 rapoarte. Producătorul spune că aceasta va contribui la timpi mai buni pe circuit, fiind ajutată de diferențialele Torsen montate atât pe puntea față, cât și pe puntea spate.
Toyota declară că rigiditatea structurală a mașinii a crescut cu 13% și că a folosit cu 24% mai mult adeziv. În urma acestor modificări, Toyota spune că răspunsul direcției și suspensiei a fost îmbunătățit și că mașina oferă un feedback mai bun când vine vorba de nivelul aderenței.
La exterior, mașina a primit o bară frontală și mai agresivă decât cea folosită până acum, cu admisii mai mari, care pun în valoare noul intercooler inscripționat GR-FOUR. În partea din spate regăsim o bară de protecție restilizată, cu un difuzor integrat. De asemenea, blocurile optice au fost modificate și putem observa bara luminoasă ce se întinde pe toată lățimea mașinii.
Schimbări au fost operate și la interior, planșa de bord fiind complet redesenată, cu un design despre care Toyota spune că a fost inspirat de mașinile de raliu și de feedback-ul primit de la piloți de curse. Comenzile cele mai folosite, cum ar fi spray-ul pentru intercooler, VSC-OFF și luminile de avarie au fost mutate mai aproape de șofer, astfel încât să poată fi atinse rapid și ușor în timpul condusului. Pe partea pasagerului, tava din panoul de bord a fost mărită, astfel încât să existe spațiu pentru instrumente suplimentare sau pentru montarea unui monitor pentru copilot.
Câmpul de vizibilitate al șoferului de la volan a fost îmbunătățit prin coborârea marginii superioare a panoului de instrumente cu 50 mm, schimbarea poziției oglinzii retrovizoare și înclinarea panoului de control cu 15 grade mai departe spre șofer. Instrumentarul de bord este acum afișat pe un ecran de 12,3 inch în diagonală.
Toyota urmează să producă ediții speciale ale noului GR Yaris, numite după doi dintre cei mai importanți piloți ai Campionatului Mondial de Raliuri (WRC). Ediția specială Sébastien Ogier și Ediția specială Kalle Rovanperä au la bază modele concept prezentate la Salonul de la Tokyo 2023. Acestea vor fi dezvăluite la Rallye Monte-Carlo, runda de deschidere a FIA WRC din acest an, care are loc în perioada 25-28 ianuarie.