Toyota nu renunță la mașinile pe hidrogen, chiar dacă dezvoltă vehicule electrice
Toyota pare că nu vrea să renunțe la ideea de mașini alimentate cu hidrogen. Chiar dacă dezvoltă vehicule electrice, producătorul nipon nu abandonează ideea de a utiliza hidrogen pe post de combustibil.
Chiar dacă Toyota își îndreaptă atenția către vehiculele electrice cu baterii, compania încă ia în considerare hidrogenul ca pe o alternativă importantă și va continua să investească în această tehnologie.
Potrivit Carscoops, Directorul Executiv al companiei, Kohi Sato, a spus că Toyota va extinde infrastructura cu hidrogen în următorii ani. Declarațiile sale au venit în timpul unei curse, când producătorul de mașini plănuise să concureze cu o variantă alimentată cu hidrogen a modelului Corolla. Planurile sale au fost năruite din cauza unei scurgeri de combustibil în timpul testării.
„Vrem să ne asigurăm că hidrogenul rămâne o opțiune viabilă”, a spus Sato. „Avem nevoie de un lanț de aprovizionare, de producție și transport. Dacă nu vedem o evoluție acolo, nu ne putem aștepta la o creștere a volumului consumului de energie.”
Toyota crede că hidrogenul va avea un rol important în viitor
Sato a declarat pentru Auto News că hidrogenul va juca un rol important în obiectivele multiple ale companiei privind neutralitatea emisiilor de carbon. Toyota colaborează cu parteneri precum Kawasaki Heavy Industries și Iwatani Corp în industria hidrogenului și se așteaptă ca numărul de stații de alimentare cu hidrogen din Japonia să crească de la 160, câte există în acest moment, la aproximativ 900 în 2030.
„Depunem eforturi cu drepturi depline pentru orice”, a spus Sato. „Este important să rămânem flexibili pentru a adapta produsele și energiile la diferitele nevoi neutre din carbon de pe diferite piețe.”
Deși Toyota va continua să investească în această tehnologie, compania spune că nu „are un obiectiv de afaceri foarte specific” cu privire la câte modele alimentate cu hidrogen va vinde. Toyota și-a mărit producția de celule de combustie la 30.000 de unități pe an după lansarea celei de-a doua generații de Mirai în 2020, dar a vândut doar 21.700 de exemplare de Mirai în total, pe parcursul a două generații.