Toyota GR Yaris va fi dezvăluit luna viitoare în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Informațiile indică un hot-hatch cum puține sunt pe piață, cu o putere a motorului de 280 CP și tracțiune integrală. Toyota GR Yaris este al doilea model sportiv pur al japonezilor, după Toyota GR Supra, ambele fiind realizate sub umbrela echipei de competiții Toyota Gazoo Racing.
Informațiile preliminare arată că motorizarea viitorului hot-hatch japonez va fi una de 1,6 litri cu trei cilindri care ar urma să dezvolte peste 250 CP, posibil chiar spre 280 CP. Acesta va fi ajutat de o cutie de viteze manuală cu șase trepte, cuplul fiind transmis la toate cele patru roți prin intermediul a două diferențiale (multidisc în standard, mecanice cu patinare limitată opțional). Motorul va fi amplasat ceva mai în spate decât în cazul modelului Yaris standard, pentru o repartizare optimă a maselor.
Se poate vedea din fotografiile prototipului camuflat că GR Yaris are un ecartament mai mare decât al modelului Yaris comun. De asemenea, este sigur că modelul (care este disponibil exclusiv cu trei portiere) are o gardă la sol redusă cu 95 mm. Zvonurile mai indică o caroserie ușoară, care folosește pentru multe elemente atât plastic ranforsat cu fibră de carbon, cât și fibră de carbon presată și aluminiu.
Nu există încă informații legate de prețul viitorului model, dar estimările inițiale plasează GR Yaris la circa 35.000 de euro, plus sau minus 5.000 de euro. Chiar dacă modelul va fi prezentat oficial în ianuarie, fericiții cumpărători nu vor putea fi fericiți pe deplin decât spre finalul anului, când vor putea conduce prima oară hot-hatch-ul japonez.
Primele prototipuri au fost deja conduse de jurnaliști la un eveniment în Portugalia, iar impresiile sunt favorabile. Cei care au condus-o indică un feeling matur, nu foarte sălbatic, cu o suspensie fermă dar suplă, care nu pune probleme peste denivelări. Comanda cutiei de viteze este de asemenea, fermă, în stilul modelului GT-86, dar poziția de conducere a fost apreciată ca fiind relativ înaltă. Direcția este, în schimb, relativ moale, chiar dacă precisă și cu un feedback foarte bun, care crește pe măsură ce unghiul de bracaj și viteza cresc.
Motorul de 1,6 litri trage viguros încă de la 2000 rpm, având o sonoritate guturală, în mod studiat aspră. Sistemul de tracțiune integrală nu pare să trimită foarte mult cuplu spre puntea spate nici în modul Sport, dar comportamentul rămâne aproape neutru în viraje, fără urme de subvirare.
sursa: Autoexpress