Toyota și-a prezentat tehnologia experimentală a motoarelor cu combustie internă alimentate cu hidrogen pe modelul GR Yaris. Modelul ar putea intra în producția de serie ca alternativă la vehiculele electrice.
Modelul experimental folosește o versiune alimentată cu hidrogen a propulsorului de 1,6 litri turbo cu trei cilindri de pe versiunea de curse a lui GR Yaris, care concurează în seria japoneză Super Taikyu. Sistemele de alimentare și de injecție au fost modificate, însă pentru utilizarea hidrogenului.
Procesul de alimentare cu hidrogen și rezervorul acestui vehicul experimental al niponilor sunt aceleași cu cele de pe noul Mirai, vehiculul 100% electric cu pile de combustie disponibil comercial.
Spre deosebire de Mirai, care folosește reacția chimică în celulele de combustie pentru a genera energie electrică, GR Yaris H2 are un motor cu combustie internă care arde exclusiv hidrogen.
Toyota testează de câteva luni tehnologia de ardere cu hidrogen pe o versiune Corolla Sport ușor modificată. Niponii susțin că tehnologia de ardere a hidrogenului îi permite acestui vehicul experimental, care folosește același motor turbo de 1,6 litri, să genereze aproape zero emisii de dioxid de carbon fără a fi o mașină 100% electrică.
De altfel, Corolla Sport H2 concurează deja în seria de curse Super Taikyu din Japonia din luna mai a acestui an, sub filiala ROOKIE Racing a celor de la Toyota GAZOO Racing, unde echipa a acceptat provocarea de a testa motorul experimental în condiții dure de curse.
Constructorul nipon spune că hidrogenul arde într-un ritm mai rapid decât benzina, ceea ce are ca rezultat o bună capacitate de răspuns, oferind în același timp performanțe excelente în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător.
Dincolo de faptul că este extrem de curată, arderea hidrogenului are potențial suplimentar pentru a oferi o experiență unică de condus, cu senzații acustice și senzoriale care caracterizează motoarele cu ardere internă.
Sursa: Toyota