Toyota Europa – despre recall

Publicat: 09 02. 2010, 08:00

Toyota Motor Europe a confirmat
recall-ul pentru soluționarea eventualelor defecțiuni la pedala de
accelerație a opt modele ce vor face obiectul acțiunii de rechemare
în service. Inginerii Toyota au dezvoltat și testat extrem de
riguros o soluție ce presupune consolidarea ansamblului pedalei de
accelerație pentru reducerea riscului de frecare excesiva care, in
cazuri rare, poate genera blocarea pedalei de accelerație. În
paralel, clienții afectați de această campanie vor fi contactați
individual. Toyota a implementat deja o soluție de producție pentru
a evita problema pedalei de accelerație la vehiculele ce urmează să
fie produse și vândute în Europa.

„In orice
condiții, politica Toyota este aceea de a pune clienții pe
primul loc
„, a declarat Tadashi Arashima, Președinte și
CEO Toyota Motor Europe. „Înțelegem că situația de față creează
îngrijorare și regretăm profund. Vrem însa să subliniem pentru
clienții noștri: problema la pedala de accelerație apare în foarte
puține cazuri. Acțiunea de rechemare în service este o măsură de
prevenire, menită să garanteze cele mai înalte standarde de
siguranță pentru toți clienții.” În același timp, Arashima a
adăugat: „Pentru Toyota siguranța este pe primul loc, știm
care este problema si știm cum să o rezolvăm, iar acum principala
preocupare este cum sa soluționăm această situație cat mai repede
posibil
. Asigurăm clienții că vom face toate verificările
necesare la vehiculele chemate în service”.

În
eventualitatea în care un client observă că pedala se apasă tot mai
greu sau ca revine tot mai încet la poziția normală, vehiculul
poate fi controlat cu fermitate și prin apăsarea constantă a
frânelor. Frânele nu trebuie pompate in mod repetat. Vehiculul
trebuie tras pe dreapta într-un loc sigur, se va opri motorul și va
fi contactat serviciul de asistență Toyota. Toyota nu deține
informații privind existența vreunui accident la nivelul Europei,
care sa aibă legătură cu problema mai sus menționată. De asemenea,
nu exista nicio legătură intre problema pedalei de accelerație și
cea a covorașului anunțată la nivelul Americii de Nord.