Un oficial al companiei japoneze a anunțat că Toyota pregătește producția de serie pentru versiunea de serie a camionetei Hilux. Modelul va intra în producție în Thailanda până la finalul lui 2025.
Toyota pare că are o abordare diferită față de alți producători auto, care se grăbesc să adopte mobilitatea pur electrică. Cu toate acestea, producătorul japonez nu poate ignora complet tendințele din industria, astfel că începe să includă modele cu zero emisii în gama sa. Următorul pas îl va face cu versiunea electrică a camionetei Hilux, a cărei lansare a fost confirmată pentru anul viitor de către un oficial al companiei japoneze, relatează Reuters.
Camionetele reprezintă mai mult de jumătate din vânzările totale de vehicule în Thailanda, fiind o piață critică pentru Toyota, care a fost luată cu asalt un val de producători chinezi de vehicule electrice și unde gigantul auto japonez are o bază mare de producție. Astfel că are sens ca Toyota să dezvolte și să producă o versiune electrică a celebrei sale camionete chiar în Thailanda.
„Intenția noastră este să producem versiunea electrică a lui Hilux aici”, a declarat pentru Pras Ganesh, vicepreședinte executiv Toyota Motor Asia, cu ocazia summitului Future Mobility Asia, referindu-se la viitoarea versiune electrică a popularei camionete de la Toyota. Ganesh a refuzat să ofere detalii despre prețul sau volumul de producție pentru Hilux electric, care va fi prima camionetă electrică din gama Toyota.
Isuzu, un producător japonez rival, intenționează să producă versiunea electrică a camionetei D-MAX tot în Thailanda. Anunțul a fost făcut chiar de guvernul thailandez în luna martie a acestui an.
Cât despre planurile pe care Toyota le are pentru Hilux EV, noul model va fi destinat în primul rând pieței interne thailandeze, dar Ganesh a spus că producătorul auto va lua în considerare și exportul către alte piețe.
Deocamdată, camioneta electrică se află în faza de testare, fiind supusă diferitelor condiții de drum, dar și de temperatură. „Cu cât trebuie să pun mai multă autonomie, cu atât mai multă baterie trebuie să pun pe el, ceea ce înseamnă că greutatea vehiculului devine, de asemenea, semnificativ mai mare, ceea ce înseamnă că posibilitatea de încărcare poate fi mult mai mică”, a spus Ganesh.