Toyota Avensis facelift – premiera la Frankfurt 2011
Au trecut doi ani de la lansarea actualei generaţii Toyota Avensis, aşa încât japonezii au considerat oportun să prezinte un mic facelift pentru modelul lor de clasă medie, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011.
Sub aspect estetic, modificările nu sunt de amploare, dar se dovedesc suficiente pentru a-i conferi lui Avensis o imagine de marcă mai impozantă: farurile au un design uşor modificat, fiind mai ascuţite în colţuri, spoilerul are un design nou, rotunjimile fiind înlocuite cu muchii ferme, iar grila centrală este mai sobră, evidenţiind mai bine sigla Toyota.
Spatele beneficiază de modificări mai puţin evidente, rezumându-se la un spoiler uşor redesenat, în timp ce stopurile imprimă mai multă greutate maşinii, având LED-uri orizontale elegante. Per ansamblu, deşi modificările estetice sunt minore, efectul este destul de important, maşina arătând mai stilată, dar şi o idee mai agresivă.
Interiorul rămâne aproape neschimbat la nivelul designului, dar aspectul habitaclului lui Avensis facelift tu duce cu gândul la nivelul premium: calitatea materialelor a fost îmbunătăţită, iar combinaţia coloristică este mai sofisticată. În plus, Toyota Avensis facelift se poate lăuda cu cel mai avansat, dar, totodată, accesibil sistem de navigaţie din segmentul său, Toyota Touch&Go Plus.
Japonezii au pus un mare accent pe detalii, inserţiile fine de aluminiu şi tapiţeria din piele oferind o senzaţie premium la atingere. De asemenea, designerii au acordat o mare atenţie şi iluminării interioare – de exemplu, indicatoarele de bord au acum un look mai stilat, iar displayurile au afişaj mai clar. În funcţie de pieţele pe care este vândută, Toyota Avensis are nivelurile de echipare mai bogate, cu noi dotări de lux şi confort.
Din punct de vedere tehnic, pentru Toyota Avensis facelift sunt oferite trei motoare pe benzină (1.6 litri şi 132 CP, 1.8 litri şi 147 CP, 2.0 litri şi 152 CP), respectiv trei dieseluri (2.0 D-4D de 124 CP sau 2.2 D-4D, în două versiuni de putere: 150 CP şi 150 CP).
Prin programul Toyota Optimal Drive, motorizările au fost revizuite pentru obţinerea unor consumuri cât mai scăzute. Astfel, s-a apelat la reducerea masei motoarelor şi trenului de rulare, prin utilizarea de metale uşoare, precum şi minimizarea frecărilor componentelor în mişcare şi maximizarea eficienţei motoarelor.
Motorul diesel 2.0 D-4D, de 124 CP, a fost revizuit serios, ceea ce se traduce printr-o curbă mai bună de cuplu, dar şi prin reducerea emisiilor CO2 cu 15% (de la 139 g/km la 119 g/km). Standard, motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, versiunea de top 2.2 D-4D având dreptul, opţional, la o cutie automată cu 6 trepte. Pentru motoarele pe benzină de 1,8 şi 2,0 litri se oferă şi o versiune CVT Multidrive S.
Din punct de vedere al siguranţei, Avensis facelift adaugă pe lista de opţionale echipamente precum Adaptive Cruise Control, Advanced Pre-Crash System (se bazează pe un radar, capabil să sesizeze situaţiile potenţial periculoase, pregătind maşina pentru o frânare de urgenţă sau chiar pentru eventualitatea unui accident), Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist sau Adaptive Front Lighting.