Modelele japoneze erau caracterizate până de curând de o durată de viaţă foarte mică, asiaticii încercând să-şi susţină vânzările prin modele tot mai noi. Nu s-a întâmplat la fel şi în cazul Avensis, care a fost lansata în 2003, a primit un facelift abia în 2006 şi va fi înlocuită anul acesta de un nou model.
Desenată şi dezvoltată în Europa, noua generaţie Avensis reprezintă o adevarată evoluţie în design exterior, legăturile cu vechea generaţie neffind păstrate. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre interior, care pare o evoluţie firească a ceea ce era deja o soluţie foarte bună. Coeficientul aerodinamic este de doar 0,28 pentru sedan şi 0,29 pentru Estate, aproape de performerul clasei, Opel Insignia cu 0,27.
Lungimea totală a crescut cu 50 de mm, până la un total de 4695 pentru sedan şi 4765 pentru break. Şi lăţimea a crecut, până la 1810 mm, toate acestea reflectându-se evident în spaţiul interior.
Motorizările vor fi compuse din benzinare de 1,6, 1,8 şi 2,0 litri de 132, 147 respectiv 152 CP, în timp ce dieselurile sunt asigurate de un 2.0 D-4D de 126 CP şi un 2,2 D-4D de 156 şi 177 CP. Benzinarele vin cu Valvematic, ce reduce emisiile de CO2 cu până la 25%. Potrivit Toyota, noua Avensis vine cu numeroase sisteme electronice, dintre care amintim doar de Steeringassist Vehicle Stability Control (VSC+), Adaptive Front Light System (AFS) şi Pre-Crash Safety System (PCS).
Vânzările vor începe anul viitor, preţurile urmând a fi furnizate în apropierea comercializării.