Toyota a confirmat că va lansa anul acesta un nou crossover realizat pe platforma lui Yaris. Potrivit japonezilor, acesta va avea o personalitate distinctă și nu va fi „o versiune înălțată a lui Yaris”.
Viitorul model, care va fi produs pe platforma GA-B, ca și modelul de clasă mică Yaris, va fi introdus în gamă sub C-HR. Toyota nu a spus cum se va numi viitorul model, și nici nu a oferit detalii privind data de lansare sau cifrele de producție preconizate. Singura informație oferită, în afară de imaginea-teaser cu silueta viitorului model, este aceea că nou model, împreună cu Yaris, vor reprezebnta circa o treime din vânzările Toyota în Europa până în 2025.
„Noul model va contribui la succesul Toyota în Europa și, împreună cu Yaris, vânzările combinate ar trebui să ajungă la 30% din totalul mașinilor comercializate de Toyota în Europa până în 2025. Nu va trebui să așteptați prea mult pentru designul final și veți vedea că acestra nu este doar un Yaris cu panouri de caroserie protejate și gardă la sol mărită, ci un SUV de segment B cu totul nou, cu un design dinamic și o personalitate distinctă”, a declarat Matt Harrison, Executive Vice President la Toyota Motor Europe.
Viitorul model, care va concura cu Nissan Juke și Renault Captur, va fi produs în Franța, la uzina Toyota din Onnaing, lângă Valenciennes, acolo unde este fabricat și modelul Yaris.
Dacă informațiile oficiale lipsesc, la bursa zvonurilor lucrurile sunt mult mai clare. Viitorul crossover realizat pe platforma lui Yaris ar trebui să aibă o lungime exterioară apropiată de 4,0 metri, fiind astfel destul de aproape de dimensiunile exterioare ale lui Yaris. Înălțimea va fi, desigur, mai mare, pentru a oferi acea poziție de ședere înălțată după care se dau în vânt clienții din acest segment. De asemenea, pentru a putea concura cu rivalii din segment, în special Skoda Kamiq, viitorul SUV Toyota va trebui să ofere un ampatament mai mare decât al lui Yaris.
Desigur, folosirea platformei lui Yaris înseamnă că viitorul model va dispune de motorizări electrificate, fiind posibil ca Toyota să nu ofere, ca în cazul lui Yaris, motorizarea de bază cu cilindreea de un litru. Cel mai probabil, vom vedea același propulsor de 1,5 litri care oferă, în varianta hibridă, 115 CP și posibilitatea de a funcționa în modul electric până la 80% din timp în traficul urban. Nu ne așteptăm ca viitorul model să beneficieze de tracțiune integrală.