Toyota a depăşit BMW în topul celor mai valoroase mărci auto din lume

Publicat: 21 05. 2013, 11:30

Toyota a obţinut prima poziţie în topul celor mai valoroase mărci auto din anul 2013 şi a depăşit, astfel, BMW, care anul trecut a deţinut prima poziţie. Topul se numeşte BrandZ Top 100 cele mai valoroase branduri globale şi a fost publicat de compania Millward Brown.

Valorile mărcilor Toyota, Mercedes-Benz, Audi şi Hyundai au crescut cu peste 10% faţă de anul trecut, în principal datorită cererii puternice din China şi Statele Unite ale Americii. BMW este singura marcă europeană din Top 10 cele mai valoroase mărci auto din 2013 care a avut parte de o scădere a valorii de brand. Potrivit realizatorilor studiului, una dintre principalele cauze pentru această schimbare este lipsa lansărilor de noi modele, în comparaţie cu anii trecuţi.

Podiumul celor mai valoroase mărci auto globale este completat de Mercedes-Benz, care a avut parte de o creştere de 11 procente în ultimele 12 luni.

Volkswagen ocupă poziţia a şasea în topul mărcilor auto, în timp ce Audi se află pe locul opt.

BMW a fost cel mai valoros brand auto din lume în anii 2010 şi 2012, în timp ce Toyota a ocupat această poziţie în anii 2006, 2007, 2008, 2009 şi 2011.

Prima poziţie a topului general este ocupată în continuare de Apple, care obţine pentru al treilea an consecutiv locul întâi în Top 100 cele mai valoroase branduri globale, cu o valoare a mărcii de 185,1 miliarde de dolari. Google a ocupat locul al doilea, urmat de IMB.

Top 10 cele mai valoroase mărci auto în anul 2013:

Poziţie, valoarea în miliarde de dolari americani, poziţia în topul global 100, schimbare faţă de 2012 în procente.

1. Toyota, 24,5 mld. $, 23 în top 100, +12%

2. BMW, 24 mld. $, 24 în top 100, -2%

3. Mercedes-Benz, 18 mld. $, 43 în top 100, +11%

4. Honda, 12,4 mld. $, 71 în top 100, -2%

5. Nissan, 10,2 mld. $, 86 în top 100, +3%

6. Volkswagen, 8,8 mld. $, 100 în top 100, +3

7. Ford, 7,6 mld. $, nu a intrat în top 100, +8%

8. Audi, 5,5 mld. $, nu a intrat în top 100, +18%

9. Hyundai, 4 mld. $, nu a intrat în top 100, +11%

10. Lexus, 3,5 mld. $, nu a intrat în top 100, +2%

Rezultatele acestui top sunt puţin diferite faţă de rezultatele studiului realizat de Brand Finance, care a estimat valorile brandurilor auto mondiale în urmă cu o lună.

Ce părerea veţi despre acest top?