Cifrele de vânzări ale producătorului auto japonez au crescut simțitor în luna septembrie. Toyota înregistrează și creșteri în cifrele de producție.
Discuțiile despre declinul Toyota în era mașinilor electrice a fost foarte exagerat. Producătorul auto japonez raportează o creștere semnificativă a vânzărilor și producției în septembrie, dar și în perioada aprilie-septembrie. De asemenea, profiturile companiei japoneze au crescut.
Potrivit Carscoops, în septembrie 2023, Toyota a vândut în total 921.308 vehicule, o creștere de 11,6% față de aceeași lună a anului trecut. Vânzările Toyota în afara pieței sale de origine, inclusiv mărcile Daihatsu și Hino, au crescut cu 9,3%, până la 800.591 de unități.
De asemenea, cifrele de producție ale Toyota arată destul de bine. Producătorul auto a construit 900.919 de mașini în septembrie, iar dintre acestea, 310.920 au fost fabricate în Japonia (o creștere de 12,8%), în timp ce 589.999 au fost construite în străinătate (o scădere de 3,6%). Septembrie a marcat a noua lună consecutivă de creștere anuală a producției pentru Toyota, dar a fost a doua lună consecutivă de scăderi anuale a producției în afara Japoniei.
Pentru primul semestru al acestui an fiscal, din aprilie până în septembrie 2023, vânzările la nivel mondial au crescut la 5.172.387 de unități, o creștere de 9,1%, în timp ce producția a crescut cu 12,8%, la 5.058.248 de unități. În perioada ianuarie-septembrie, vânzările la nivel mondial au crescut cu 6,7% față de anul trecut, până la 7.571.733 de unități, iar producția a crescut cu 10,1%, până la 7.402.861 de unități. Producția în Japonia a fost un factor cheie pentru companie în acest an, cu o creștere de 27,3% până la 2.500.988 de unități din ianuarie.
De asemenea, în perioada iulie-septembrie, Toyota a înregistrat un profit operațional record de 1,44 trilioane de yeni (8,9 miliarde de euro), marcând o creștere de 155,6% față de perioada anterioară a anului trecut. Toyota atribuie o parte semnificativă a acestui succes cererii crescânde pentru ofertele sale de vehicule hibride. Modelele electrificate ale companiei, care constau în principal din mașini hibride și hibride plug-in, au reprezentat 36,4% din totalul vânzărilor globale ale Toyota în acest trimestru, marcând o creștere importantă față de cota de 27,3% înregistrată în decursul anului trecut.