Toyota a anunțat când încep vânzările europene ale SUV-ului electric bZ4x
SUV-ul electric Toyota bZ4X, primul model din gama de vehicule electrice cu baterii bZ (Beyond Zero) de la Toyota, este gata pentru lansarea pe piața europeană. Primele livrări vor fi făcute în această vară.
Toyota bZ4x este primul model construit pe platforma dedicată vehiculelor electrice e-TNGA. Aceasta integrează o baterie Li-Ion cu capacitatea de 71,4 kWh sub podea. Potrivit Toyota, aceasta asigură o autonomie de 516 de kilometri în ciclul WLTP (modelul cu tracțiune față). Pentru bZ4X cu tracțiune integrală, autonomia oficială este de până la 470 km.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Producătorul japonez promite că bateria va păstra 70% din capacitate după zece ani de utilizare (sau 1.000.000 km parcurși). Pentru aceasta, Toyota folosește un sistem de răcire cu apă (premieră la Toyota) și un sistem de management la nivel de celulă pentru a crește durabilitatea și performanțele.
Toyota bZ4X: Primul model electric japonez
bZ4x va fi disponibil în două versiuni – cu tracțiune față și cu tracțiune integrală. În primul caz, propulsia este asigurată de un motor electric cu puterea de 150 kW montat pe puntea față. În celălalt, fiecare punte este antrenată de câte un motor electric cu puterea de 80 kW, pentru un total de 160 kW. În ambele cazuri, viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,4 secunde pentru modelul cu tracțiune față, respectiv 7,7 secunde pentru cel cu tracțiune integrală.
Ambele versiuni oferă posibilitatea de încărcare rapidă de la stații de 150 kW, ceea ce înseamnă că bateria poate fi încărcată de la 0 la 80% în 30 de minute. Ulterior, opțiunile de încărcare vor include un adaptor opțional trifazic de 11 kW, care va permite încărcarea peste noapte de către cei care dispun de un wallbox compatibil.
O noutate nu doar pentru Toyota, ci și pentru întreaga industrie auto, este sistemul de direcție steer-by-wire, care va fi disponibil opțional în Europa. Acesta elimină legătura mecanică dintre volan și caseta de direcție și permite o ajustare mai precisă a direcției. O bracare completă necesită în acest caz doar 150 de grade, ceea ce permite păstrarea mâinilor pe volan. Acesta are un aspect de manșă de avion, similar cu ceea ce am văzut pe noile Model S și Model X de la Tesla.