Pe 23 septembrie, BMW va dezvălui versiunea M a actualei Serii 3, care este de așteptat să poarte numele de cod G80, precum și noul M4 (G82). Noul BMW M3 va aduce câteva surprize, printre care și primul break din istoria modelului. Iată tot ce trebuie să știi despre viitoarele BMW M3 și M4.
Potrivit BMWBlog, culoarea de lansare a noii generații BMW M3 se va numi Isle of Man Green, iar culoarea poate fi ghicită în fotografiile-teaser postate de BMW cu noul model, dacă mărim suficient de mult luminozitatea. Aceeași operație pe fotografia în care apare M4 relevă o cu totul altă nuanță, pe care BMWBlog o descrie ca Sao Paolo Yellow, chiar dacă în fotografie bate ușor spre verde.
Potrivit unor surse care au văzut deja mașina, BMW M3 este dotat cu scaune-scoică realizate din fibră de carbon, în timp ce interiorul este condimentat cu obișnuitele accesorii ale gamei M. Fotografia oferită de producător cu interiorl viitoarelor modele M de clasă medie este destul de concludentă în acest sens, cu toate că pe consola centrală este aplicată o husă de alcantara, care ascunde comenzile specifice. Chiar dacă BMW Seria 3 nu are grila uriașă pe care am văzut-o pe Seria 4, se pare că versiunea M o va folosi cu încredere.
Motorul cuplului BMW M3 și M4 este cel mai puternic din istoria modelului. Acesta a fost deja prezentat pe modelele BMW X3 M și X4 M, fiind capabil să dezvolte 480 CP în versiunea standard și 510 CP în versiunea Competition. Atât BMW M3 cât și M4 vor fi disponibile fie cu tracțiune spate, fie cu tracțiune integrală, în timp ce cutia manuală va rămâne în program în cazul versiunii de bază de 480 CP cu tracțiune spate. Versiunile Competition vor fi întotdeauna ajutate de cutia de viteze ZF cu opt trepte. Versiunea Competition va primi tracțiune integrală ceva mai târziu, tehnologia fiind transplantată de la M5.
Marea surpriză pe care o face BMW fanilor săi este faptul că, pentru prima oară în istorie, M3 va fi disponibil și ca break. BMW M3 Touring atacă astfel frontal rivalele de la Mercedes și Audi, care au dominat până acum segmentul break-urilor de performanță.