În această perioadă se desfășura, în mod tradițional, Salonul Auto de la Frankfurt , dar acesta a fost înlocuit cu un nou concept, iar locul de desfășurare a fost schimbat cu München. Iată tot ce trebuie să știi despre Salonul Auto de la München, de la expozanți și modelele acestora la tendințele actuale din industria auto.
Confruntat cu proteste din partea activiștilor de mediu, o criză de identitate și o scădere de popularitate a saloanelor auto în general, Salonul Auto de la Frankfurt avea nevoie de o reinventare. Organizatorii au schimbat locația și au împachetat totul într-un ambalaj cool inspirat de manifestările similare din domeniul IT, care au fost oricum acaparate de industria auto. S-a născut astfel IAA Mobility München pe care, de dragul tradiției, o să-l numim în continuare Salonul Auto de la München.
În ciuda eforturilor organizatorilor, numai o mână de constructori auto participă la ediția inaugurală. Este vorba de Audi, BMW, Cupra, Dacia, Kia, Mercedes-Benz, Polestar, Porsche, Renault, Smart și Volkswagen. Lipsesc mărcile din grupul Stellantis, inclusiv cele europene DS, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo și chiar Opel, marca germană intrată recent în portofoliu. Din grupuyl Volkswagen lipsesc, de asemenea, mărcile Skoda, SEAT, Lamborghini, Bugatti și Bentley.
IAA Mobility München este organizat în jurul unei suprafețe organizaționale oarecum tradiționale – Summit Area. Ca la orice salon obișnuit, această zonă dispune de hale expoziționale în care vor fi expuse mașinile și conceptele. Tot în această zonă au loc conferințele de presă și discuțiile face-to-face cu granzii industriei auto.
Apoi este Blue Lane, un circuit de teste care leagă centrul de conferințe de centrul orașului. Pe acest circuit, vizitatorii pot testa diverse modele. Nu e vorba doar de mașini, ci și de biciclete și alte forme de mobilitate. La urma urmei, nu mai vorbim de un salon auto tradițional, ci de un salon dedicat „mobilității”, în toate formele sale.
În sfârșit, există Open Space din centrul orașului München, în care vor fi organizate standuri ale producătorilor participanți. Vizitatorii vor putea vedea aici noile modele și vor putea participa la diferite activități. Spre exemplu, Dacia va avea standul din Open Space în Königsplatz.
Deschidem lista cu Audi, care va prezenta la München două dintre „sferele” sale conceptuale. Este vorba de Grandsphere, un concept care anticipează viitorul segmentului de lux și un posibil viitor A8, și de Skysphere, o sportivă cu două locuri care încearcă să introducă puțină emoție în segmentul automobilelor electrice.
Alături de acestea, avem o sportivă iconică RS3, care păstrează motorul de 2,5 litri cu cinci cilindri de 400 CP. Cutia cu dublu ambreiaj cu 7 trepte și sistemul de tracțiune integrală quattro îi permit să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde.
Pregătit pentru lansare în 2022, versiune pe hidrogen (pile de combustie) a lui X5 va putea fi condusă pe Blue Lane de curioșii aflați la München. Motoarele electrice dezvoltă 374 CP, acestea fiind alimentate cu curent produs de pilele de combustie dezvoltate în parteneriat cu Toyota.
Conceptul i Vision Circular se dorește a fi mai degrabă un studiu de design. Lungimea de 4,0 metri îl plasează în segmentul B, cu o formă mai degrabă polarizantă. Totuși, tehnologiile folosite sunt mai importante decât designul – i Vision Circular demonstrează cum poate fi proiectat și produs un automobil cu materiale 100% sustenabile, fiind în același timp 100% reciclabil (de aici și denumirea bizară).
Brandul sportiv spaniol vine a München cu conceptul UrbanRebel, care demonstrează o nouă direcție de design în cazul modelelor mai accesibile, din segmentul B. Cupra promite o putere de 340 CP (435 CP pentru perioade scurte), dar un model de serie ar trebui să dispună de circa 200 CP cu tracțiune spate.
Modelul electric Born este versiunea spaniolă a lui ID.3, iar vizitatorii de la München au ocazia să-l vadă pentru prima oară în tablă și plastic. Cu versiuni de putere de 150 CP și 231 CP și o baterie de 77 kWh, Cupra Born ar putea dispune de o autonomie maximă de 540 km.
München este prima ocazie de a vedea noul Jogger . Construit pe platforma CMF-B cași noul Logan, Jogger este primul model de segment C al Dacia. Acesta promite o versatilitate superioară, spațiu interior imens și primul sistem de propulsie hibrid din gama producătorului român. Alături de Jogger, nemții vor putea atinge și celelalte modele al noii game Dacia, de la Spring la noul Duster.
Kia aduce la München versiunea europeană a SUV-ului Sportage. Aceasta are un ampatament mai scurt decât versiunea comercializată în Statele Unite și Asia. Opțiunile de motorizare includ versiuni hibride și plug-in. Alături de Sportage, modelul electric EV6 va fi prezentat în premieră publicului din Europa.
Mercedes folosește salonul german pentru a acapara atenția publicului cu numeroase modele și concepte. Cel mai important este, de departe, versiunea electrică a Clasei E, comercializată sub denumirea EQE. Rivalul lui Tesla Model S va fi comercializat de anul viitor și promite o autonomie de până la 660 km cu o baterie de 90 kW. Versiunea prezentată la salon – EQE 350 – are o putere maximă de 292 CP. În sfârșit, primul model electric din gama AMG – AMG EQS 53 – oferă 761 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde.
O ploaie de concepte conturează viitoarea gamă electrică a Mercedes. Cel mai spectaculos este EQG, chiar dacă nu au fost prezentate detalii tehnice. Germanii promit însă că și versiunea electrică va fi la fel de capabilă în off-road ca și cea cu motorizări clasice. Alături de acesta avem un concept EQS în gama Maybach, dar și două modele „clasice” – Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S E-Performance – cel mai puternic model al mărcii, cu 843 CP, și noua Clasă C All-Terrain.
Producătorul francez a ales München pentru lansarea celui mai important model al său – noul Megane electric. Rivalul lui Volkswagen ID.3 va fi disponibil cu două capacități ale bateriei, oferind o autonomie de până la 470 km și o capacitate de încărcare rapidă de 130 kW. Conceptul electric Renault 5 este al doilea punct de atracția al standului Renault, chiar dacă francezii nu au decis încă în ce mod un viitor model de serie va fi încadrat în gama Renault.
Smart are ambiții de creștere și propune la München conceptul unui crossover, care marchează aspitrațiile premium ale mărcii. Din 2023, acesta va avea o versiune de serie care va ataca frontal Mini Countryman și Audi Q2. Viitorul model va fi primul care va folosi platforma electrică SEA dezvoltată de Geely – producătorul chinez care a preluat Smart.
Volkswagen prezintă la München un nou model electric de performanță,ID.5 GTX. Puterea motoarelor electrice este de 300 CP, ceea ce-i permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde. Bateria Li-Ion de 77 kWh asigură o autonomie de 495 km.
De asemenea, conceptul ID. Life anunță un model electric de clasă mini, cu un preț din gama de 20.000 de euro. Acesta va fi construit pe o platformă derivată din MEB, având motorul electric în față și ampatament redus.
Alături de noul model electric, vizitatorii pot admira și două modele convenționale – versiunea actualizată a lui Polo GTI, dar și noul Taigo. Acesta este înrudit cu modelul Nivus, comercializat în America de Sud, putând fi considerat o versiune mai elegantă a lui T-Cross. Noul model poate fi configurat cu motorizări pe benzină de 1,0 litri sau 1,5 litri, acesta din urmă dezvoltând 150 CP.