Torsten Herbst, membru în Bundestag, susţine că în Germania, operatorul feroviar investeşte în servicii de car-sharing, pentru că astfel aduce mai mulţi oameni la gară. Herbs a participat la Conferinţa „Transportul Urban în Era Digitală”, organizată de Mediafax şi Coaliţia pentru Economia Digitală.
„Avem aplicaţii de ridesharing în cinci-şase oraşe din Germania în acest moment, nu avem în mai multe pentru că legislaţia noastră nu avantajează astfel de aplicaţii precum Uber. Părţi din legislaţia de transport datează din anii 1960, sau chiar anii 1930. La acea vreme nimeni nu folosea aşa ceva şi totul trebuie actualizat. România are aici un avantaj pentru că nu are > pe care noi o avem. Este mai uşor aici de implementat astfel de inovaţii”, a declarat Torsten Herbst, pentru MEDIAFAX.
Potrivit acestuia, în Germania, care este „motorul” industriei auto la nivel mondial, există un trend care se îndreaptă către noi sisteme de mobilitate în locul achiziţiei de autoturisme.
„Companiile de taxi nu apreciază competiţia din partea Uber, dar creşte competitivitatea. Compania feroviară, sper exemplu, a investit într-un Clever Shuttle Service similar Uber, şi cu cât există mai mulţi jucători, cu atât există o presiune mai mare pentru a moderniza sistemul. Va exista spaţiu şi pentru taxiuri şi pentru noi sisteme de mobilitate, totul ţine de îmbunătăţirea serviciilor. Spre exemplu, trendul se va îndrepta spre astfel de servicii de mobilitate în locul achiziţiei unui automobile”, explică Torsten Herbst.
Politicianul german explică şi care sunt avantajele statului german, prin îmbunătăţirea serviciilor de mobilitate urbană.
„Pentru statul german, principalul avantaj va fi acela de a conecta actuala reţea de transport public de trenuri urbane, uşoare şi autobuze într-o manieră mai flexibilă. Autobuzele au un program fix şi cu Uber vei putea călători într-o manieră mai flexibilă. Dacă ne uităm la oraşe mai mari, poţi avea un sistem mai flexibil de a aduce oamenii la gară. Unul dintre motivele pentru care mulţi aleg maşina în detrimentul transportului public este acesta, că au de mers de la birou încă 5 km până la gară şi trebuie să aştepte 20 de minute pentru un autobuz. Dar acum pot folosi Uber sau Taxify pentru acea distanţă”, declară Torsten Herbst.
Potrivit acestuia, industria auto din Germania promoveză astfel de aplicaţii, inclusiv operatorul feroviar investeşte într-un astfel de sistem.
„Spre exemplu, dacă va exista o cerere mai mică din partea clienţilor pentru a achiziţiona o maşină nouă, atunci cererea trebuie să vină din altă parte. VW, Daimler, BMW, investesc mult în noi servicii de sharing. Acum, inclusiv operatorul feroviar investeşte în servicii de sharing pentru că vrea să aducă mai mulţi oameni la gară. Are sens din punctul lor de vedere deoarece dacă vrei un tren mai plin, trebuie să aduci mai mulţi oameni la gară cât mai repede şi mai ieftin”, conchide politicianul german.