Maşinile electrice au început să-şi facă loc din ce în ce mai bine în viaţa noastră, acoperind uneori şi partea de performanţă. În timp ce pentru majoritatea, cele mai importante sunt consumul şi emisiile, pentru unii contează mult ideea de a avea cuplu motor maxim de la 0 rpm.
Toroidion este genul de maşină care se adresează celor dornici de senzaţii tari. Folosindu-se de materiale uşoare (folosite în construcţia sa) şi de baterii de înaltă performanţă uşoare (care se pot schimba uşor), Toroidion pune la dispoziţia şoferului 1 Megawatt de putere.
Convertit în unitatea de măsură a puterii în lumea auto, asta înseamnă 1.360 de cai-putere, cifră echivalentă cu cea a hypercarului Koenigsegg One:1. Plusează asta cu avantajul de a dispune de cuplu motor chiar din start şi obţii o maşinărie care-ţi înfundă ochii în orbite atunci când aceelerează. Nu că un Model S P85D în modul Insane n-ar fi suficient…
Nu ştim detalii de performanţă pentru supercarul finlandez, însă faptul că s-a prezentat la Top Marques Monaco (salonul anual al luxului motorizat) ar putea fi un pas înainte către ţelul pe care producătorul şi l-a propus: să construiască o maşină de curse care să poată face faţă cursei de anduranţă LeMans.