Că avem o situaţie economică mai mult decât precară nu mai e o
noutate în România. Prin urmare, nu e de mirare că şi domeniul
vânzărilor de maşini noi este afectat foarte serios. Cu un total de
95.541 de maşini noi vândute în cursul anului 2010, piaţa auto de
la noi este, încă, pe o pantă descendentă, spre disperarea
importatorilor şi producătorilor locali.
Unii, însă, au motive de bucurie: de exemplu, Infiniti a
înregistrat o creştere de 272%, care pare fenomenală ca procent,
însă, în cifre absolute, înseamnă doar 82 de maşini – totuşi,
vorbim de maşini de lux. Şi Porsche a terminat 2010 tot pe plus,
graţie noului Cayenne vânzările mărcii de lux germane crescând cu
19%. Dintre mărcile de volum, Chevrolet este câştigătorul lui 2010,
cu o creştere apreciabilă, de 24,6%, corespunzător unui număr de
4.897 unităţi.
Topul celor mai vândute mărci la noi este dominat, cum era de
aştepta, tot de Dacia. În ce priveşte mărcile importate, remarcăm
distanţe destul de mici între Skoda, Renault şi Volkswagen – dacă
ne referim strict la TOP 10 mărci, devine clar că românii rămân
filogermani.
Pentru cei interesaţi de triada germană premium, trebuie
menţionat că BMW devansează Mercedes şi Audi. Şi poate vreţi să
ştiţi că, în 2010, în ciuda crizei, s-au vândut, în mod oficial, 2
Rolls-uri, 3 maşini exotice Morgan, 3 Bentley-uri şi, atenţie, 20
de modele Ferrari. No comments.
În ce priveşte topul celor mai vândute modele, se remarcă
evoluţia foarte rapidă a SUV-ului Dacia Duster, care urcă pe
poziţia a 4-a (pe prima fiind, evident, Logan-ul). Totuşi, de
apreciat poziţia bună pe care şi-a păstrat-o Skoda Octavia, care
reuşeşte vânzări mult mai bune decât Renault Symbol, pe poziţia a
treia. Faptul că 2010 nu a fost un an aşa de bun se vede prin
faptul că în TOP 10 modele nu regăsim nici o maşină de clasă medie,
ci doar de clasă mică şi compactă (plus Duster-ul).
TOP 20 MODELE ROMÂNIA 2010