Top 4 probleme ale mașinii a căror remediere nu trebuie amânată
Există câteva probleme care nu trebuie amânate când vine vorba de reparația unei mașini. Foarte mulți șoferi omit sau întârzie în mod constant reparațiile recomandate ale vehiculelor.
Deși pot exista o mulțime de scuze folosite pentru a justifica amânarea acestora, niciuna nu este suficient de convingătoare atunci când este în joc siguranței dvs. sau a pasagerilor dvs.
În timp ce reparațiile ”cosmetice”, cum ar fi îndreptarea barei de protecție sau a aripilor, repararea zgârieturilor, pot fi amânate pentru câteva luni, reparațiile pieselor care se concentrează asupra părților care afectează modul în care rulează vehiculul nu ar trebui niciodată amânate.
Pentru a vă ajuta să stabiliți prioritățile iată 4 dintre cele mai importante probleme de întreținere a mașinii pe care ar trebui să le aveți în vedere.
Top 4 probleme sau reparații care nu trebuie amânate la o mașină
1. Bateria
Speranța de viață a bateriei unei mașini este între 3 și 5 ani, cu o durată de viață mai scurtă zonele de pe glob unde climă este mai caldă. Descărcarea neașteptată a bateriei poate fi frustrantă așa că testați bateria anual începând cu anul 3 al duratei sale de viață.
2. Anvelopele
Foarte mulți șoferi au renunțat la verificarea presiunii pneurilor în mod regulat. Șoferii ar trebui să verifice în mod constant presiunea în anvelope, cel puțin o dată la două luni în lunile mai calde și o dată pe lună în timpul iernii.
3. Schimbarea uleiului
Schimbarea regulată a uleiului și a filtrului de ulei ajută la menținerea unui motor curat, lubrifiat și complet funcțional. Uleiul atenuează fricțiunea dintre diferite componente ale motorului. În general, uleiul se schimbă la 10.000-15.000 km sau la un an, însă intervalul poate varia. Dacă este un autoturism mai vechi, ideal este faceți revizia mai des, adică la 5.000 km.
4. Frânele
Sistemul de frânare este alcătuit din mai multe piese. Unele dintre ele se uzează destul de repede și pot fi schimbate cu ușurință. Acestea ar fi plăcuțele de frână, pe când altele pot viza conductele sau cilindrul de la pedala, iar înlocuirea lor este mai costisitoare.
Şi pentru unele, şi pentru altele, există simptome care anunță apariția unor probleme, așa că ar bine să ducem mașina la reparat pentru a nu ajunge în situația aceea proverbială în care să spunem că ”am rămas fără frâne”.