Top JD Power: satisfacţia consumatorilor din Germania
Studiul a fost realizat prin evaluare gradului de satisfacere a
peste 17.000 de posesori de autoturisme, urmărind peste 67 de
puncte de interes grupate în patru mari categorii de satisfacţie.
În ordinea importanţei cele patru categorii sunt: „atracţia”
autoturismului (cu o pondere de 32%) care include, performanţele,
design-ul, confortul şi dotările sau accesorile; calitatea şi
nivelul de siguranţă al maşinii (criteriu care are o pondere de
26%); costurile de întreţinere 22%, aici fiind incluse consumul de
carburant, costurile de asigurare şi service/reparaţii. Cea de-a
patra categorie este reprezentată de satisfacţia serviciilor
oferite de dealeri (20%).
Per total satisfacţia clienţilor a scăzut comparativ cu anul
2010 la o medie de 807 puncte din 1.000 posibile. În 2010 valoarea
medie a satisfacţiei clienţilor era de 813 puncte. Doar categoria
„costuri de întreţinere” a înregistrat un punctaj superior celui de
anul trecut, având o creştere foarte modestă de numai trei puncte.
Un lucru care ar trebui să dea mult de gândit constructorilor este
faptul că în 2011 au crescut numărul de probleme denunţate, fiind
vorba de o creştere de 12 probleme la 100 de maşini faţă de 2010.
Marea majoritate a acestora sunt legate de partea exterioară, dar
şi la nivelul sistemelor de încălzire, ventilaţie şi aer
condiţionat.
Mercedes-Benz este marca care a primit trei premii pentru
C-Class, E-Class şi M-Class. Mazda a câştigat două premii pentru
Mazda2 şi Mazda3. Ultima dintre acestea a atins şi cel mai mare
punctaj. Alte maşini care au punctat au fost Fiat 500, Ford S-Max
şi Honda Accord.