Top 9 maşini cu care se poate circula şi pe apă. GALERIE FOTO

Publicat: 14 04. 2016, 15:00

 


Maşinile care circulă atât pe uscat cât şi pe apă au reprezentat întotdeauna o atracţie pentru o anumită categorie de iubitori ai motoarelor. Ele nu au fost create doar pentru a apărea în filmele de acţiune, sau pentru a fi folosite în armată ca maşini de intervenţie, unele dintre ele fiind concepute pentru civili atât ca maşini de stradă, cât şi ca … bărci. Iată 10 modele interesante pe care ni le propune site-ul Carmagazine.co.uk.

GALERIE FOTO

1. VW Type 166

Da, Volkswagen Schwimmwagen a fost folosit ca vehicul militar al armatei naziste în timpul celui De-al Doilea Război Mondial. Originile sale ”mecanice”, ca să zicem aşa, au legătură cu modelul Volkswagen Beetle, o maşină accesibilă civililor, care a fost condusă de milioane de oameni din întreaga lume. 

2. SHERP ATV

Denumită SHERP ATV, impresionanta camionetă poate trece peste obstacole înalte de 70 de centimetri, poate merge cu uşurinţă pe apă, întoarce ca un tanc şi poate ieşi cu bine din aproape orice condiţii de off-road. SHERP cântăreşte 1.299 de kilograme, 3.35 metri lungime, are un motor diesel de tractor Kubota de 1.5 litri ce dezvoltă 44.3 de CP, atinge o viteză de 45 de kilometri pe oră pe uscat, iar pe apă, în funcţie de viteza vântului, 6 kilometri pe oră. 

3. Gibbs Aquada

Gibbs Aquada este un vehicul amfibiu de mare viteză dezvoltat de compania Gibbs Sports Amphibians. Este capabil de viteze de peste 160 de kilometri pe oră pe uscat şi la 50 de kilometri pe oră pe apă.

4. Lotus Esprit din filmul James Bond

În „The Spy Who Loved Me” apare o maşină legendară pentru istoria filmelor cu James Bond. În film, Lotus Esprit era o maşină frumoasă, performantă şi se transforma automat în submarin. Pe lângă că era un veritabil submarin maşina avea tunuri cu ciment, rachete sol-aer, mine submarine şi rachete. Modelul care apare în film este defapt un submarin construit sub forma unui Lotus Espirit.

5. Amphicar

Amphicar a fost singurul automobil amfibiu produs la scară largă pentru uz civil. Acesta a fost fabricat în Germania între anii 1961-1968. În total au existat 3.878 de unităţi produse. Pentru a conduce o astfel de maşina era necesată o dublă înmatriculare, atât ca automobil, cât şi ca ambarcaţiune, şi prin urmare erau necesare două permise. Amphicar putea atinge o viteză de 11 km/oră pe apă şi 112 km/oră pe uscat. 

6. Wooden F50

Wooden F50 este defapt o barcă sub forma unui Ferrari F50 scluptat din lemn. Cel care l-a creat a petrecut cinci luni pentru a-i da această formă.

7. Dutton Surf

Anul trecut o astfel de maşini era scoasă la vânzare pentru preţul de 27.000 de euro. Pe uscat putea atinge 130 de km/oră, iar pe apă 10 km/oră. 

8. Watercar Python

Watercar este o companie americană care şi-a pus în minte să ducă maşinile pe rute neexplorate pe patru roţi…adică cele maritime. Astfel americanii au făcut un fel de supercar atât de uscat cât şi de apă. Numele modelului este Watercar Python şi combină coca unei bărci cu partea frontală a unei camionete americane şi cu partea posterioară şi propulsorul de la Chevrolet Corvette. Cel mai important element al acestui hibrid este motorul de 6.2 litri LS9 de 640 CP de la Corvette ZR1, fiind ingredientul care face din Python cel mai rapid amfibiu din lume. Creatorii săi spun că Python atinge 60 mph în doar 4,5 secunde şi că poate atinge o viteză maximă de 97 km/h pe mare şi 160 km/h pe uscat. De asemenea parcurge sfertul de milă în 12,5 secunde, având performanţe de drag mai multe decât decente pentru un mastodont. În plus conversia dintre barcă şi model de stradă se face prin acţionarea unei singure manete care ridică trenul de rulare terestru şi prin cuplarea jet-ului.

9. Rinspeed Splash

Maşini-amfibie am mai văzut, dar un astfel de mod inedit de a merge pe apă cu o maşină cu patru roţi este ceva de-a dreptul greu de conceput. Dovada am avut-o cu ocazia Salonului Auto Geneva 2004, unde extravagantul producător elveţian Rinspeed a prezentat conceptul Splash. ncă de la început se remarcă designul de „broscoi” al lui Splash, imensul eleron din spate părând exagerat. Însă ceea ce este o aripă deportantă ciudată, atunci când maşina circulă pe şosea, devine un element foarte important pentru „înot”. Mai ales că Splash mai poate fi dotat şi cu două „aripioare”, care au rolul de a ridica puţin maşina deasupra nivelului apei când Splash preia rolul de… barcă. Deşi cei de la Rinspeed sunt recunoscuţi pentru inventivitate, de multe ori conceptele lor aducând soluţii tehnice uimitoare, Rinspeed Splash este, fără discuţie, cea mai ciudată creaţie a elveţienilor până în acest moment. Poate de aceea nu a trezit deloc interesul nici măcar celor mai excentrici milionari… 

10. Gibbs Biski

Gibbs Biski este o motocicletă amfibie care arată ca o încrucişare între un scuter şi un jet ski. Pe stradă poate atinge un maximum de viteză de 130 de km/oră datorită motorului de 55 de cai putere. Odata ce atinge apa jeturile de apă iau locul roţilor şi pot propulsa vehiculul cu o viteză maximă de 60 de km/oră. Tranzitia de pe modul de rulare de pe uscat pe apă durează aproximativ cinci secunde. Chiar dacă ne îndoim că Biski se comportă aproape la fel de bine ca un scuter pe uscat sau ca un jetski pe apă, Gibbs Biski cu siguranţă deschide noi căi pentru iubitorii plimbărilor pe apă sau pe uscat.