TOP 9 maşini clasice care ar merita ”reînviate” cu motoare electrice | GALERIE FOTO

Publicat: 01 06. 2016, 10:30

 


În condiţiile în care maşinile electrice se bucură de un succes din ce în ce mai mare, şi preţurile bateriilor cu care sunt dotate au începtut să mai scadă. În acest caz, una din soluţile la care s-ar putea apela pe viitor ar fi transformarea maşinilor vechi cu motoare cu aprindere în maşini electrice. Acumulatoarele maşinilor electrice constituie unul dintre cele mai importante şi în acelaşi timp costisitoare puncte ale conversiei vehiculului în maşină electrică.

Conform unor teste făcute de California Zelectric Motors procesul de conversie a unui vechi autoturism alimentat cu benzină într-unul care funcţionează cu energie electrică este tot mai aproape de a fi realizabil. În acest caz BBC ne prezintă 9 ”candidaţi” care ar merita să beneficieze de această conversie. Iată care sunt aceştia: 

GALERIE FOTO

Ferrari Mondial

Ferrari Mondial este un automobil care a fost produs de Ferrari între anii 1980 şi 1993. Acesta a înlocuit 208/308 GT4. Numele „Mondial” venea din istoria Ferrari, prin acesta vrând să omagieze oarecum modelul 500 Mondial, maşina de curse de la începutul anilor 1950. În ciuda faptului că predecesorul său fusese desenat de Bertone, Ferrari Mondial a beneficiat de un styling Pininfarina. Trebuie să recunoaşte că arată atât de bine încât ar merita să fie ”reînviat” ca maşină electrică. 

Trabant 601

Nu a fost propus de noi ci de cei de la BBC, aşa că nu putem fi acuzaţi de subiectivism. Trabant este un automobil care a fost produs în Republica Democrată Germană în perioada 1957 – 1991. În total au fost produse 3.051.385 de automobile. În anii 1950, după naţionalizarea fabricii de automobile Auto-Union din Saxonia, guvernul comunist din RDG a hotărât fabricarea de automobile. Scopul era crearea de noi locuri de muncă şi de a crea o maşină care să poată concura cu VW-ul fabricat în RFG care se bucura de un mare succes pe piaţa internaţională. Dacă la capitolul siguranţă nu excela, la consumul de combustibil avea oarecare calităţi. Totuşi, asta îl face pe 601 un candidat care merită să mai primească o şansă?

Triumph Stag 

Nu există nici o listă de automobile proaste care să nu includă Triumph Stag. Din punct de vedere al fiabilităţii este o ruşine, într-adevăr, dar din punct de vedere estetic atrage toate privirile. Triumph Stag este o maşină britanică vândută între 1970 şi 1978 de către Triumph Motor Company. Stag a fost desenat de designerul italian Giovanni Michelotti. Conceput ca o maşină sport de lux, Triumph Stag a fost proiectat pentru a concura direct cu Mercedes-Benz SL.

Rolls-Royce Silver Cloud

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, cel mai cunoscut producător de maşini de lux din lume trecea pe curent electric. Rolls Royce Phantom 102EX, iar principalul lui obiectiv va fi acela de a aduna opiniile şi reacţiile publicului şi presei.Oficialii recunosc faptul că acest Phantom Experimental Electric nu a fost gândit pentru a prefigura un model de serie – decizie care ar putea fi luată doar dacă, din punct de vedere business, acest lucru ar fi viabil. Totuşi, dacă ar fi să se treacă pe modul electric, Rolls-Royce Silver Cloud ar trebui să fie primul pe lista britanicilor. Din poză înţelegem şi de ce 🙂 

Nissan Figaro

Tot respectul pentru echipa de design de la Mini, dar când vine vorba de un styling retro Figaro este un pic mai sus. Acest coupe a fost produs în 1991 doar pentru piaţa din Japonia. Figaro a fost echipat cu scaune din piele, aer conditionat, CD player şi un acoperiş deschis, ideal pentru plimbările de vară. 



Renault Avantime

Avantime a fost, ca atât de multe alte maşini franceze, prea inovatoare pentru vremurile sale. Look-ul său s-a dovedit, probabil, un pic prea dramatic, chiar şi pentru o ţară care a inventat bikini. Doar aproximativ 8.500 de modele Avantimes au fost vândute între 2001 şi 2003. Bănuim că principalul motiv pentru care cei de la BBC a ales acest model este stilul oarecum sălbatic al maşinii.

Lancia Montecarlo

Se pare că insuccesul acestui model i s-a tras de la motor, lucru care ar putea fi remediat, într-o oarecară măsură, dacă ar beneficia de un motor electric. Din punct de vedere estetic nu avem nimic să-i reproşăm lui Montecarlo. A fost desenat de Pininfarina, iar Lancia l-a produs în Italia între 1975 şi 1981.

Saab 96

Saab 96 a fost un automobil fabricat şi comercializat de către Saab între 1960 până în ianuarie 1980. 96 avea o caroserie aerodinamică cu două uşi, patru locuri pentru pasageri şi un motor în doi timpi cu trei cilindri. În comparaţie cu predecesorul său, Saab 93, modelul 96 era mai mare şi beneficia şi de supradimensionarea ambelor geamuri, din faţă şi din spate.

BMW Seria 8

În 1989, anul în care Europa de Est a fost luată de valul schimbărilor politice, BMW a prezentat la Salonul Auto Frankfurt un nou model care a devenit reperul producătorului auto german în termeni de performanţă şi aerodinamică. Este vorba, bineînţeles, despre BMW Seria 8. Seria 8 a fost cel mai impozant model al momentului pentru BMW, dar şi cel mai important din punct de vedere tehnologic, fiind una dintre primele maşini dezvoltate cu ajutorul tehnologiei CAD (proiectare asistată de calculator), ceea ce a dus la o caroserie cu un coeficient aerodinamic de doar 0,29, o îmbunătăţire evidentă faţă de vechiul 635CSi, care avea un cd de 0,39.