Nimic nu afectează mai tare bugetul unei familii decât facturile pentru reparațiile la mașină.
Repararea sau înlocuirea pieselor, indiferent de marcă sau model, este costisitoare și pot duce la facturi mari. Cu excepția cazului în care o piesă se află încă în garanție, șoferii sunt obligați să plătească ei înșiși reparațiile pentru a-și menține mașina în parametri corecți de funcționare și în siguranță. Iar unele reparații auto sunt mai scumpe decât altele.
Iată câteva dintre problemele care ar putea duce la cele mai scumpe reparații auto.
Un element important care face parte din componentă motorului este garnitură de chiulasă. Aceasta trebuie să realizeze o cuplare etanșă între chiulasă și blocul motorului. Este necesar ca ea să reziste la temperaturi crescute și la trecerea constantă a uleiului și a apei prin orificiile respective.
Acest element are rolul de a sincroniza rotația fuliei arborelui cotit cu pinionul arborelui cu came, pentru că fazele distribuției să fie posibile prin acțiunile supapelor de admisie, adică de evacuare. Dacă se va rupe cureaua, nu va mai există sincronizare, iar pistonul va atinge supapele care se vor deforma.
Această se poate defectă din cauza calității slabe a combustibilului, precum și a excesului de apă din combustibil, dar și a reziduurilor metalice. Costul reparației poate varia în funcție de modelul mașinii, dar și de tipul motorului.
Defecțiunea la turbină poate să apară din cauza unui defect de fabricație, precum și din cauza condusului îndelungat în timp ce motorul se află în sarcina plină. Alte cauze mai pot fi și regimul termic ridicat al motorului, lipsa de lubrifiere sau prezența impurităților din ulei.
Aceste componente sunt responsabile pentru alimentarea constanță a fazelor de umplere a cilindrilor ținând cont de turația și sarcina motorului. Injectoarele au același rol atât la motorină, cât și la benzină. Însă, la motoarele diesel, injectoarele sunt mai scumpe, de aceea, este necesară o atenție sporită.
Transmisia este un sistem complex care controlează fluxul de putere de la motor către roți. În această zonă poate apărea mai multă uzură din cauza căldurii și frecării dintre numeroasele componente în mișcare. Semnele că ar putea exista probleme cu transmisia includ alunecarea treptelor de viteză.