În curând, odată cu venirea sezonului cald, temperatura ridicată de afară va deveni ceva normal, cel puțin pentru două luni pe an.
Temperatura în timpul sezonului de vară poate deteriora componente esențiale ale mașinii iar asta ar putea duce la o defecțiune. La fel ca orice alt obiect personal, și mașina merită o sesiune de întreținere din când în când.
Pentru a evita supraîncălzirea motorului, ochiurile radiatorului trebuie să fie curățate. Recomandăm să apelați la un profesionist deoarece unitatea va trebui dezansamblată și curățată cu apă sub presiune.
În lunile de vară, nimic nu se poate compara cu senzația plăcută de a porni aerul condiționat în mașină. La fel ca orice altă componentă esențială, și acesta necesită întreținere la intervale regulate. În cazul în care simțiți că aerul din mașină nu se răcește suficient, sau semnalați existența unor mirosuri neplăcute, contactați un specialist pentru remedierea situației.
Sistemul de răcire acționează ca un scut ce previne supraîncălzirea mașinii. Lichidul de răcire din motor trebuie înlocuit complet la fiecare 24 de luni. O recomandare generală ar fi adăugarea unui amestec 50/50 de antigel și apă distilată. Capacul radiatorului trebuie deschis cu precauție, numai după ce motorul s-a răcit complet.
Asigurați-va că toate componentele de baza funcționează perfect: pompă, termostatul, senzorii, ventilatorul. Atenție mare și la țevi, articulații și furtunuri, deoarece defectarea lor poate duce la scurgerea lichidului.
Verificați dacă nivelul lichidului de frânare este în parametri optimi. Acesta trebuie să fie limpede, fără să prezinte urme de apă sau alte reziduuri.
Vremea caldă agravează acumularea de căldură pe suprafața anvelopei și îi slăbește integritatea structurală. De aceea este bine ca pe timpul veri să folosiți doar anvelope dedicate acestui sezon.
Anvelopele de iarnă sunt mai zgomotoase și se uzează rapid în condiții de temperaturi ridicate. Frânarea este mult mai slabă și există astfel riscul de accidente.