TOP 5 probleme care pot apărea la mașinile cu motor pe benzină
Combătute de iubitorii mașinilor pe motorină pe motiv că ar consuma mai mult, mașinile cu motor pe benzină au și ele unele avantaje.
Mai ales în oraș motorul pe benzină este considerat mai performant întrucât mașină este mai ușor de pornit și de manevrat, accelerarea fiind mai puternică.
Cu toate acestea, la fel ca orice altă motorizare, și ”benzinarele” ajung mai devreme sau mai târziu în service.
Iată câteva probleme care pot apărea la mașinile cu motor pe benzină
1.Probleme cu bujiile
Acestea sunt componente consumabile, ceea ce înseamnă că trebuie înlocuite după o anumită perioada de timp. Atunci când bujiile prezintă semne de uzură trebuie schimbate. Semnele care pot indica o problemă ar fi un consum crescut de combustibil, zgomote ciudate emise de motor și o putere mai mică a acestuia.
Rateurile și funcționarea incorectă a motorului reprezintă semne că bujia nu își mai fac treaba cum trebuie.
2. Defecțiuni ale filtrului de aer
A două piesă importantă pentru bună funcționare a motorului este filtrul de aer. Această ajută motorul să respire. Dacă se va defectă, performanțele motorului vor fi scăzute. Filtrul de aer nu lasă particulele de praf, reziduurile să între în motor și să îi afecteze funcționarea.
Specialiștii recomandă schimbarea acestuia la anumite intervale de timp, intervale ce variază între 10.000 și 30.000 de kilometri.
3. Debitmetrul defect
Rolul acestei piese auto este de a transmite informații calculatorului mașinii despre debitul de aer. Astfel, cantitatea de combustibil va fi optimizată pentru un raport aer-benzină cât mai bun. În cazul în care acesta se va defectă, își vor face apariția oscilațiile la relanti, consumul de carburant va fi crescut, performanțele motorului vor fi scăzute, aprinderea în bordul mașinii a martorului ,,Check Engine”.
4. Probleme la Sonda Lambda
Aceasta este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de eşapament. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului. Constructorii recomandă verificarea sondei la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani .
Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac în combustibil. Prin urmare, este mărita cantitatea de benzină.
Dacă detectează prea puțin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Defectarea sondei duce la funcționarea anormală a motorului.
5.Probleme cu bobina de inducție
Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune, de 15.000 – 20.000V. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte mult şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.