Top 5 motive pentru care se strică o cutie de viteze automată
Cutia de viteze automată este un ansamblu foarte robust, conceput să reziste sute de mii, chiar milioane de kilometri. Dacă e folosită și întreținută corect! Iată un TOP 5 motive pentru care se strică o cutie de viteze automată și cum poți preveni aceste avarii.
Ca orice piesă mecanică, și transmisia automată se defectează în timp. Dar, dacă nu este exploatată corect, atunci aceasta se poate uza mult mai repede.
De aceea, e indicat să știi care sunt primele semne ce semnalează probleme la cutia de viteze automată.
Top 5 motive pentru care se strică o cutie de viteze automată
Conform specialiștilor, în aproape toate situațiile, transmisia automată se strică din cauza utilizării incorecte. Sau a nerespectării calendarului de revizii și utilizării de produse necorespunzătoare.
Top 5 motive pentru care se strică o cutie de viteze automată:
- Pierderea de ulei;
- Schimbarea incorectă între P-R-N-D;
- Amânarea reviziilor;
- Folosirea incorectă a kick down-ului (apăsarea bruscă a pedalei de accelerație);
- Pătrunderea apei în interiorul cutiei de viteze.
Pătrunderea apei în cutia de viteze se produce, în general, atunci când mașina e inundată. De aceea, dacă ai intrat cu mașina într-o apă sau zona în care ai parcat-o a fost inundată, ar fi bine să mergi la service pentru o verificare.
Celelalte probleme sunt, în general, mai ușor de identificat și de rezolvat. De exemplu, martorii de bord și senzorii vor indica scăderea nivelului de ulei. Dacă nu, poți observa diverse scurgeri de fluide sau poți auzi zgomote care avertizează că transmisia nu funcționează corect.
Cum îți dai seama când cutia de viteze automată pierde de ulei?
Atunci când observi o pată de sub mașină, poate fi un semn că există scurgeri. Pentru a observa mai bine unde e scurgerea, puneți câteva cartoane sub vehicul.
Dacă provine de la cutia de viteze, atunci trebuie să ajungeți în cel mai scurt timp la mecanic.
Scurgerile de ulei din cutia de viteze pot apărea din cauza unor garnituri uzate sau componente deteriorate.
Recomandarea mecanicilor este ca, odată cu schimbarea filtrului de ulei, să fie înlocuite și elementele de etanșare ale cutiei automate.
Folosirea unui ulei hidraulic diferit de cel indicat de către producător
Folosirea unui ulei hidraulic diferit de cel indicat de către producător poate duce la supraîncălzirea cutiei de viteze. Sau la funcționarea incorectă a acesteia, din cauza lubrifierii incorecte a componentelor.
Atunci când se simte o smucitură sau că trece greu între trepte de viteză, înseamnă că e o problemă la transmisie.
Acest lucru poate fi cauzat de uzura componentelor interne, de uleiul folosit, de senzori sau de alte probleme mecanice.
Atunci când identificați aceste probleme ale transmisiei automate, trebuie să duceți mașina obligatoriu în service. Dacă remedierea lor este amânată, aceste probleme se vor agrava și vor duce la avarii mult mai serioase.