Românii cumpără din ce în ce mai multe autoturisme 100% electrice. Creșterea este de 487% pentru autoturisme noi electrice şi de 159% pentru autoturisme noi plug-in hybrid în primele 4 luni din 2022.
Modelele diesel pierd cotă de piață în România în timp ce autoturismele eco câștigă cotă de piață. Autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după patru luni din 2022, o cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% cotă deţinută de motoarele diesel.
Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+131,1%) comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Dacia Spring – 1.458 unități
Dacia Spring este modelul electric cel mai căutat pe piața din România. În primele 4 luni, au fost înmatriculate în țară aproape 1.500 de unități, reprezentând în medie 375 de mașini lunar.
Tesla Model 3 – 235 unități
Modelul electric american Tesla Model 3 este pe locul 2 în România pe piața de mașini electrice cu 235 de unități înmatriculate în primele 4 luni, reprezentând în medie 60 de mașini lunar.
Hyundai Kona – 171 unități
Pe locul 3 pe piața de mașini electrice este modelul Hyundai Kona cu 171 de unități înregistrate în primele 4 luni, reprezentând în medie 42 de mașini lunar.
Renault Zoe – 106 unități
Renault Zoe este pe locul 4 cu 106 mașini electrice înmatriculate în primele 4 luni. Media a fost de 25 de mașini înregistrate în fiecare lună.
Volkswagen e-UP! – 95 unități
Pe locul 5 pe piața de mașini electrice din România este modelul germanilor de la VW, e-Up! cu 95 de unități, fiind înmatriculate lunar în medie 23 de mașini.
Înmatriculările de autoturisme sunt în creștere la patru luni 2022 (+36,0%) faţă de 2021, depășind pragul de 37.000 de mașini noi.