Top 5 cele mai scumpe catalizatoare auto! Cât costă cel mai ieftin filtru de particule
Prețurile la filtrele de particule fluctuează în funcție de prețul metalelor prețioase din care sunt fabricate, astfel că, în Top 5 cele mai scumpe catalizatoare auto, găsim produse și la 1.000 de euro. Iată cât costă, la polul opus, cel mai ieftin filtru de particule.
De foarte mulți ani, catalizatoarele auto sunt ținta hoților. Aceste componente auto conțin, printre altele, platină, rodiu și paladiu. Iar hoții obțin pe ele între 60 și 1.000 de euro, în funcție de model.
Cumpărătorii cunosc foarte bine piața și știu câte grame de metale prețioase conține fiecare model de catalizator.
Top 5 cele mai scumpe catalizatoare auto
Sunt modele de BMW la care un catalizator costă peste 1.000 euro.
Deși nu este o mașină scumpă, Opel Corsa B are, de asemenea, un catalizator valoros, scrie evmarket.ro. Prețul acestuia ajunge chiar și la 900 de euro.
Un gram de platină costă aproximativ 160 de lei, iar un gram de paladiu se vinde cu aproximativ 290 de lei.
Astfel, un top 5 al celor mai scumpe catalizatoare auto arată astfel:
- Catalizator BMW cod: 1740060 – 1060 €
- Catalizator BMW cod: 1728999 / 1728023 / R96 / VBEHBE5252721110 – 920 €
- Catalizator Opel Corsa B 1.2 i cod: GM16 / 90467875 – 900 €
- Catalizator BMW Seria 3 E36 (benzina, 1990-2000) cod: 1715303 – 740 €
- Catalizator Opel Zafira A 1.8 / Opel Astra G 1.8, cod: GM40 GC / GM9158633 / 1460F7 – 630 €.
La polul opus, cele mai ieftine catalizatoare se găsesc pe:
- VW Golf IV 1.4 Benzina AXP, (an 2001-2004) cod catalizator: 036178 BA T – 38 €
- VW Polo 1.9 SDI cod catalizator: 6k0131701T – 34 €
- Daewoo Matiz Benzina, (an 2003) – 20 €.
Ce este filtrul de particule și la ce folosește
În cazul motoarelor diesel, catalizatorul poartă denumirea DPF: Diesel Particle Filter. La vehiculele cu motoare pe benzină denumirea este de GPF: Gasoline Particle Filter.
Un catalizator (convertor catalitic) are rolul de a reduce emisiile nocive. Filtrează și distruge particulele rezultate ca urmare a arderii combustibilului.
Catalizatorul a devenit obligatoriu pe mașini în 1975. Acesta este montat pe sistemul de evacuare, între galeria de evacuare și toba de eșapament.
Paladiul este folosit în catalizatoare pentru a transforma până la 90% din gazele nocive de la evacuare în azot, dioxid de carbon și vapori de apă.