Achiziționarea unei mașini nu este un proces ușor. Implică mulți factori care trebuie luați în considerare de către potențialul client, printre care și fiabilitatea.
Pentru oamenii care se orientează către achiziționarea unei mașini, noi sau second-hand, există criterii care ar trebui respectate pentru a nu se ajunge la o situație nefavorabilă.
Există foarte multe modele pe piață, dar nu toate sunt la fel de fiabile. Unele dintre acestea pot crea adevărate probleme, lăsând proprietarii cu găuri mari în buget. În cele ce urmează, vom afla care sunt cele mai puțin fiabile mașini și la ce trebuie să fim atenți. Lista de mai jos a fost făcută de către site-ul britanic CarWow.
Prima mașină de pe listă este Tesla Model S. Este cunoscut faptul că mașinile Tesla au foarte multă tehnologie, iar aceasta poate ceda câteodată. Cea mai comună defecțiune a lui Model S a fost cauzată de o problemă electrică. Se pare că închiderea centralizată a cauzat cele mai multe probleme. Costul mediu pentru reparații s-a ridicat la 1,176 de euro.
Continuăm tot cu un vehicul american, camioneta Ford Ranger. Cea mai comună problemă se leagă de supapa EGR. Costul remedierii problemei este de aproximativ 1,460 de euro. Cea mai scumpă reparație a motorului s-a ridicat la 16,400 de euro.
Surata mai sportivă a lui Audi A6 are cel mai des probleme cu injectoarele. Costul reparaților se ridică, în medie, la 2,850 de euro. Cea mai scumpă reparație a fost cauzată de o problemă la cutia de viteze. Costul total a fost de 13,150 de euro.
Aici sunt cuprinse două generații ale Clasei S. Cea mai comună problemă este una la sistemul electric, iar costurile de reparație se ridică la 1,668 de euro. Cea mai costisitoare reparație a costat circa 19,000 de euro și a fost cauzată de o problemă la motor.
Peugeot RCZ a fost un model inedit la vremea sa. Coupe-ul francez nu este ferit de probleme de fiabilitate. Cea mai comună problemă este turbina, care se strică Înlocuirea turbinei costă aproximativ 1,200 de euro, iar cea mai scumpă reparație a fost la motor și a costat 7,730 de euro.
Studiul vizează modelele din generația F10, dar și cele timpurii ale actualei generații. Cea mai comună problemă este legată de sistemul de alimentare cu combustibil. Reparațiile au costat, în medie, circa 2,500 de euro. Cea mai scumpă reparație înregistrată a fost pentru lanțurile de distribuție ale motorului. Aceea a costat 11,876 de euro.
Cu toate că mașinile japoneze sunt adesea văzute ca vehicule fiabile, nici ele nu scapă de anumite hibe. Spre exemplu, cea mai comună problemă a Mazdei CX-5 a fost turbina. Schimbarea acestei componente costă circa 2,090 de euro. Cea mai scumpă reparație a fost cauzată de o problemă la motor și a costat 6,773 de euro.
Super coupe-ul britanic este o mașină foarte tehnologizată. Precedenta generație a lui Continental GT s-a confruntat cel mai adesea cu probleme electrice, cam ca toate mașinile de lux de pe această listă. Costul mediu de remediere a fost de 2,622 de euro. Cea mai scumpă reparație a necesitat schimbarea unei turbine și a costat 7,300 de euro.
Din nou, cele mai comune probleme cu SUV-ul producătorului german sunt de natură electrică. În medie, prețul reparațiilor se ridică la 1,577 de euro. Cea mai scumpă reparație a ținut de arborii cu came și a costat 10,223 de euro.
Următoarea mașină de pe listă este surata lui Audi Q7, anume Porsche Cayenne. Asemenea lui Q7, Cayenne a suferit de probleme electrice. În medie, costul reparațiilor a fost de aproximativ 1,754 de euro. Cea mai costisitoare reparație a fost pentru motor și a costat 7,457 de euro.
Derivatul coupe al lui X5 s-a confruntat cu probleme ale suspensiei, iar reparațiile au costat, în medie, circa 2,437 de euro. Cea mai scumpă reparație s-a ridicat la suma de 11,271 de euro, iar problema a fost cauzată de sistemul de alimentare.
Sedanul de lux din oferta Porsche, în ambele sale generații, suferă de probleme electrice. Costul mediu de rezolvare al acestora se ridică la 1,895 de euro. Cea mai scumpă reparație a fost pentru lanțurile de distribuție, iar costul total s-a ridicat la 12,645 de euro.
Modelele Land Rover nu sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor, ba chiar pe dos. Cea mai comună problemă a lui Range Rover Sport este suspensia sa. În medie, este nevoie de cam 2,070 de euro pentru a remedia problema. O problemă cu motorul a dus la costuri de peste 26,000 de euro. Deja putem vorbi de prețul unei mașini noi din clasa mică.
Cea mai comună defecțiune a sedanului sportiv are legătură cu clapeta de accelerație. Costul medie pentru rezolvarea problemei se ridică la 2,489 de euro. Cea mai scumpă reparație a costat 14,205 de euro și a fost pentru repararea cutiei de viteze.
Da, se pare că cea mai puțin fiabilă mașină este Range Rover-ul full size. La fel ca multe alte mașini, se confruntă cu probleme electrice. Remedierea acestora costă, în medie, cam 1,884 de euro. Însă, a existat o problemă de această natură care a dus costul reparației la peste 28,000 de euro.