În iunie, piaţa auto europeană înregistreată un reviriment de 2,4%, cu un total de 1,462 milioane de maşini vândute, faţă de 1,427 milioane comercializate în aceeaşi perioadă a lui 2008.
Pe scurt, iată şi un TOP 10 al celor mai vândute modele pe plan european în luna iunie 2009 (în paranteze, evoluţia faţă de luna iunie 2008):
Volkswagen Golf rămâne, practic, maşina cu imaginea cea mai puternică în vremuri de criză, primul semestru înregistrând o creştere de 12% a vânzărilor faţă de 2008, cu un total de 286.243 exemplare vândute pe plan european. Nu doar VW Golf are performanţe bune de vânzări pe bătrânul continent, ci tot grupul Volkswagen, care, cu un total de 848.591 maşini vândute în primul semestru, devine cel mai prolific pe plan european, cu o creştere de 0,2%.
Rocada dintre locurile 2 şi 3 este un fel de bătălie a imaginii în clasa mică, reputatul Peugeot 207 fiind devansat de proaspătul Ford Fiesta, care înregistrează cereri foarte mari pe plan european. Probabil când Peugeot 207 va primi un facelift, vânzările acestui model vor intra din nou pe un trend ascendent.
Doar Volkswagen şi Renault sunt prezente cu câte un model în acest TOP 10. Ford, Peugeot, Opel/Vauxhall şi Fiat au câte doi reprezentanţi – se remarcă Fiat, atât Grande Punto, cât şi Panda înregistrând creşteri foarte bune ale vânzărilor, datorate în primul rând unei politici inteligente de promoţii pe toate pieţele. De fapt, pe plan european grupul Fiat devansează grupul Renault, francezii coborând pe poziţia a 6-a, cu o scădere a vânzărilor de 13% pe primul semestru al lui 2009.
Dacia stă foarte bine pe plan european, prima jumătate a lui 2009 însemnând o creştere de 28,6%, cu un total de 117.131 unităţi (din care 27.144 în luna iunie). Lucru cu atât mai remarcabil cu cât piaţa auto europeană se confruntă cu o scădere de 11% în primul semestru al lui 2009: 7,4 milioane de maşini faţă de 8,3 milioane în prima jumătate a lui 2008.