Până în 2015 toţi construtorii, care produc sau doresc să comercializeze maşini în Uniunea Europeană, trebuie să atingă o medie de 130 g/km de CO2 eliberat în atmosferă rezultat în urma arderii combustibililor fosili. Oficialii UE au prevăzut etape de atingere a acestui prag de 130 g/km CO2 şi anume: până în 2012 65% din maşini trebuie să îndeplinească această nomă, în 2013 procentul trebuie să fie de 75%, iar în anul următor trebuie să se atingă bariera de 80%. Nerespectarea acestor prevederi va atrage amenzi usturătoare pentru producători.
Demersul celor de la UE pentru reducerea emisiilor de CO2 în atmosferă se pare că este un succes, conform unui studiu realizat în 2010 de către UE . Producătorul italian FIAT are deja o medie de 126 g/km CO2 eliberat în atmosferă, pentru întreg portofoliu de maşini comercializate. Italienii sunt în faţa japonezilor de la Toyota, niponii având o medie a flotei de 130 g/km de CO2.
Ford deţine o medie de 137 g/km CO2, fiind în faţa celor de la VW (143 g / km CO2), BMW cu 148 g / km CO2 şi Daimler Group cu 161 g / km CO2. Cea mai notabilă reducere de emisii a fost făcută de producătorul suedez Volvo, care a reuşit o reducere de 9,3% în comparaţie cu 2009. Chiar dacă nu se află pe primul lor, performanţele suedezilor sunt demne de luat în considerare. Astfel, de la 173 g/km CO2 în 2009, au „coborât” la 157 g/km CO2 în 2010.
Mediile emisiilor de CO2 pe întreaga gamă de modele produse | |
Producător | Emisii Co2 în g/km |
1. Fiat | 126 |
2. Toyota | 130 |
3. PSA | 131 |
4. Renault | 136 |
5. Ford | 137 |
6. Suzuki | 137 |
7. Hyundai | 138 |
8. GM | 139 |
9. VW | 143 |
10. Honda | 147 |
11. Nissan | 147 |
12. BMW | 148 |
13. Mazda | 149 |
14. Volvo | 157 |
15. Mercedes | 161 |
Cele mai importante reduceri de CO2 în 2010-2009 (procentual) | |
Producător | Procente |
1. Volvo | 9,3 |
2. VW | 6,2 |
3. GM | 6,0 |
4. Ford | 4,9 |
5. Nissan | 4,1 |
6. Fiat | 3,5 |
7. Daimler | 3,0 |
8. PSA | 2,9 |
9. Suzuki | 2,6 |
10. BMW | 2,2 |