Pentru a realiza acest top, inginerii ADAC au recurs la o modalitate destul de simplă: o cameră de filmat plasată la nivelul ochilor şoferului, care filmează de jur împrejur, la 360 de grade. Pentru a se putea compara rezultatele, se consideră că şoferul are 1,74 metri înălţime (50% dintre oameni au această înălţime).
Imaginile sunt procesate de un soft special, care arată zonele în care privirea este obturată. În funcţie de importanţă, fiecare zonă primeşte un anumit calificativ, la final maşina primind un calificativ suficient de elocvent pentru gradul de vizibilitate pe care îl oferă şoferului.
Cei de la ADAC realizează acest gen de măsurători încă din 2008, în urma studiilor accidentelor care au arătat că o cauză importantă a acestora, mai ales a celor petrecute în intersecţii, o reprezintă vizibilitatea slabă pe care o oferă multe maşini.
TOP 10 maşini vizibilitate bună:
Deşi Renault Clio 2 e o maşină foarte veche, iată că inginerii francezi au gândit o maşină cu o vizibilitate foarte bună, conform măsurătorilor specialiştilor germani. De altfel, în acest TOP 10 avem nu mai puţin de 5 maşini franţuzeşti cu un bun rezultat al vizibilităţii interioare, majoritatea dintre ele fiind maşini de clasă mică.
TOP 10 maşini vizibilitate slabă:
În mod surprinzător, BMW X5 e considerată maşina cu vizibilitatea cea mai slabă, principalele cauze fiind montanţii foarte groşi, dar şi tetierele voluminoase, atât ale scaunului pasagerului din dreapta-faţă, cât şi ale banchetei din spate. Nici breakul Dacia Logan MCV sau monovolumul VW Caddy nu stau bine, în ciuda suprafeţei vitrate generoase.