Deși majoritatea șoferilor din România plasează pe primul loc mașinile germane atunci când vine vorba de fiabilitate în realitate lucrurile stau complet diferit.
Un top realizat în SUA ne demonstrează că în primele 10 locuri nu apare niciun autoturism fabricat în Germania și ar trebuie să ne întrebăm serios de ce avem această situație.
La acest capitol chiar nu avem ce să mai comentăm: rețeaua de autostrăzi din America de Nord permite șoferilor să utilizeze mașinile până la extrem și un număr de 500.000 de kilometri parcurși într-un interval de timp relativ scurt e plauzibil.
Pe aceste date se bazează și canadienii de la Car Help Corner, iar în topul realizat de această companie nu apare nicio mașină fabricată în Europa.
Foarte mulți dintre noi se așteptau să vadă cel puțin pe primele cinci locuri un model premium fabricat în Germania, insă acest top este dominat total de mașinile asiatice.
Și așa cum era de aștept rețeta pentru cele mai fiabile motoare e foarte simplă: natural aspirate fără turbo!
Car Help Corner nu este la primul top realizat pe baza datelor oficiale disponibile pentru America de Nord și câteva mașini prezentate în acest top 10 mașini echipate cu motoare fără probleme după 500.000 kilometri sunt disponibile și pe piața europeană.
Producătorul nipon a reușit să impresioneze pe lângă design și aceste motoare disponibile și în România. Propulsoarele Mazda respectă cerințele de bază: benzină, natural aspirate și putere decentă.
În America de Nord sunt apreciate pentru consumul redus și costurile legate de întreținere.
Aceste motorizări nu sunt disponibile pe piața din Europa, dar pe piața din SUA propulsor V6 aspirat natural e considerat un motor fără prea mari probleme.
Și aici avem o rețetă perfectă: deși e un motor pe benzină cu un consum ceva mai mare dacă îl analizăm din perspectiva europeană propulsorul nipon punctează la capitolul fiabilitate și costuri mai mici de întreținere față de ofertele curente din SUA.
Și aici percepția din America de Nord este similară cu cea de pe piața europeană: propulsoarele Honda de 2,0 litri hybrid primesc puncte importante la fiabilitate, iar în România modelul nipon poate fi comandat și în versiune 4×4.
Putem să comandăm acest sistem de propulsie în România și cel mai nou model lansat cu această motorizare este Toyota Corolla Cross.
Conform top-ului realizat de Car Help Corner această motorizare hibrid definește strategia Toyota în acest segment.
Așa cum era de așteptat Toyota primește tot mai multe aprecieri: motoarele pe benzină se clasează pe locurile 5 și 4.
Aceste propulsoare sunt disponibile în SUA pentru Corolla sedan, hatchback sau varianta Cross.
Aici găsim mai ales motorizările de 2,5 litri disponibile pentru Rav4 și Camry. Acest modele pot fi comandate și pe piața din România.
Chiar dacă ne place sau nu trebuie să admitem că podiumul este deschis de un propulsor natural aspirat: motorul de 2,0 litri de la Honda poate fi comandat în România pentru gama Civic și obține puncte importante la capitolul fiabilitate.
În America acest propulsor de 4 litri V6 e plasat în categoria motoarelor de top, dar în Europa nu este disponibil. Realizatorii topului apreciază mecanică simplă și costurile reduse de întreținere.
Divizia de lux de la Toyota oferă cele mai bune propulsoare ce pot să parcurgă fără probleme peste 300.000 de mile ( aproximativ 482.803 de kilometri).
Deși acest top este realizat pentru clienții din America de Nord în clasament nu avem nici măcar un model produs în SUA sau Canada.
Și spre dezamăgirea fanilor din România nicio mașină produsă în Germania nu apare în topul autoturismelor cu cele mai fiabile motoare.
Propulsorul V8 cu 4,0 litri echipează gama GX și acest model nu este disponibil în Europa.