Top 10 mașini cu cea mai rapidă depreciere în 2020
Deprecierea este aproape întotdeauna trecută cu vederea de cei care cumpără o mașină nouă. Și totuși, pierderea înregistrată de valoarea unei mașini în primii trei ani de la cumpărare depășește cu mult cheltuielile cu întreținerea sau chiar cu combustibilul. Iată un Top 10 mașini cu cea mai rapidă depreciere în 2020, realizat de colegii de la What Car?
Deprecierea nu trebuie să fie neapărat o problemă. În cazul în care cumperi o mașină second-hand și o alegi cu atenție, vei putea cumpăra pe bani puțini o mașină excelentă. Trebuie să fii conștient, însă, că o mașină care se depreciat masiv în primii ani de viață va continua să-și piardă din valoarea mult mai repede decât alte modele concurente. În plus, deprecierea poate să reflecte anumite probleme inerente ale modelului respectiv, care îl fac neatractiv pe piața second-hand.
Jurnaliștii de la What Car? au compilat un top 10 mașini cu cea mai rapidă depreciere luând ca etalon procentul din prețul original pierdut pe parcursul primilor trei ani. Exemplele au la bază valorile de piață medii ale unei mașini care a rulat 36.000 de mile (circa 58.000 km). Atenție, este vorba de piața britanică, așa că prețurile sunt în lire. Cu toate acestea, trendul este relevant și pentru alte piețe pe care sunt comercializate astfel de modele.
Top 10 depreciere: Ce model pierde cei mai mulți bani?
Model | Prețul de nou (lire) | Prețul după 3 ani (lire) | Valoarea reziduală |
Maserati Quattroporte V6 diesel |
75.735 | 15.775 | 20.8% |
Fiat Tipo 1.6 Multijet Lounge | 21.815 | 4.600 | 21.1% |
Peugeot 308 1.5 Blue HDi 100 Active |
22.740 | 4.875 | 21.4% |
Audi A8 L 55 TFSI | 107.535 | 24.925 | 23.2% |
Mercedes S560 Cabrio Grand Edition |
125.010 | 30.300 | 24.2% |
Peugeot 108 1.0 72 Allure 3 uși | 14.140 | 3.475 | 24.6% |
Citroën C1 1.0 VTi 72 Feel 3 uși | 12.795 | 3.275 | 25.6% |
Jaguar XF 3.0d V6 Portfolio | 50.550 | 12.950 | 25.6% |
Fiat 500C 1.0 Mild Hybrid | 19.800 | 5.225 | 26.4% |
Vauxhall Astra 1.5 Turbo D Ultimate |
27.855 | 7.400 | 26.6% |
Din tabel rezultă că modelul Maserati Quattroporte este, de departe, cel care-și pierde cel mai mult din valoarea de revânzare, raportat la prețul de nou. Cu toate acestea, modelul care pierde cei mai mulți bani este Mercedes S560 Cabrio. Cumpărătorii acestui model au pierdut aproape 95.000 de lire după numai trei ani în spatele volanului.
Să nu-i plângem însă pe cei bogați, cu siguranță 95.000 de lire nu reprezintă o sumă importantă pentru cel care cumpără un Mercedes Clasa S. Totuși, deprecieri masive se înregistrează și în segmentele inferioare ale pieței, acolo unde valoarea pierdută reprezintă o mică avere pentru cel care a cumpărat mașina.
Nu întotdeauna deprecierea se datorează mașinii. Anul acesta, întreaga piață second-hand a fost trasă în jos din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit unui raport recent, prețurile mașinilor second-hand s-au redus chiar și cu 30% după declanșarea pandemiei.