Top 10 greșeli frecvente care îți deteriorează mașina
Obiceiuri proaste când vine vorba de întreținerea mașinii, cu toții le avem. Și, uneori, pot fi greu de eliminat. Acest lucru este valabil mai ales atunci când vine vorba de condus. În funcție de câți ani ai petrecut la volan este posibil ca anumite obiceiuri să fie adânc înrădăcinate în obișnuință și multe dintre ele pot fi dăunătoare pentru mașina ta.
Obiceiurile nesănătoase când vine vorba de întreținerea mașinii sunt o realitate cu care ne confruntăm cu toții. Fie că suntem conștienți de ele sau nu, aceste obiceiuri pot avea consecințe grave asupra stării mașinii noastre. Din păcate, eliminarea lor poate fi o provocare în sine.
Dacă te întrebi ce comportamente îți afectează mașina consultă lista noastră.
Top 10 greșeli frecvente care îți pun mașina pe butuci
Turarea excesivă a unui motor rece. Nu este deloc recomandat să te urci într-o mașină cu motorul rece și să-l turezi pentru a-l încălzi mai repede. Altfel nu vei face decât să provoci o uzură prematură, deoarece în primele minute uleiul nu este la temperatura potrivită pentru a lubrifia corespunzător toate componentele.
Amânarea reviziilor. Fiecare producător auto recomandă respectarea unui program de întreținere de rutină pentru a menține mașina într-o stare de funcționare optimă. Pe termen scurt, pare că nu îi faci niciun rău dacă sari peste un schimb de ulei, înlocuirea filtrului de aer sau rotația anvelopelor. Dar adevărul este că, dacă vei ține cont de întreținere preventivă, poți evita reparații majore mai târziu.
Ignorarea luminilor de avertizare / martorilor de bord. Mașinile moderne dispun de o serie de lumini de avertizare / martori de bord, iar acele semne au rolul de a te anunța despre o anumită problemă. Ignorarea lor te poate lăsa în drum cu mașina stricată. În funcție de problemă, aceasta ar putea chiar să pună în pericol siguranța ta și a pasagerilor. Așadar, nu îți face un obicei din a ignora martorii aprinși în bord. Data viitoare când „check engine” începe să clipească, consultă manualul mașinii și, dacă este necesar, du mașina la un mecanic pentru verificare.
Ignorarea presiunii din anvelope. Una dintre cele mai ușor de ignorat sarcini de întreținere este verificarea presiunii din anvelope. La urma urmei, dacă anvelopa nu este dezumflată, care este problema? Dar dacă anvelopa nu se află la presiunea de aer recomandată de producător asta poate duce la o serie de probleme, de la uzura prematură sau neuniformă a anvelopelor până la manevrabilitate defectuoasă și un consum mai mare de combustibil. Din acest motiv, fă-ți un obicei din a verifica presiunea din anvelope o dată pe lună.
Frânarea. Frânarea reprezintă unul dintre cele mai importante sisteme de siguranță dar apăsarea prea tare pe pedala de frână sau utilizarea frecventă poate compromite acest sistem. De exemplu, aplicarea frânelor pentru o perioadă prelungită de timp (cum ar fi atunci când încetiniți mașina pe o pantă lungă) poate provoca supraîncălzirea acestora. Când frânele se încălzesc prea tare puterea lor de oprire este redusă.
Ignorarea ciobiturilor din parbriz. Mergi cu mașina când, deodată, auzi un zgomot în parbriz după contactul cu o piatră. Descoperi că impactul a lăsat doar o mică ciobitură. Abia se observă, așa că nu are rost să o repari. Greșit! Adevărul este că probabilitatea ca daunele să se agraveze este destul de mare. Schimbările meteorologice sau simplul fapt de a conduce peste o groapă, o denivelare sau pe teren accidentat exercită o presiune suplimentară asupra marginilor unei ciobituri, care se poate transforma rapid într-o fisură.
Schimbarea treptelor fără a opri complet mașina. Chiar dacă te deplasați în marșarier cu viteză mică, schimbarea treptelor de viteză fără a opri complet pune un stres suplimentar asupra transmisiei și sunt șanse ca cele câteva secunde pe care le economisești în acest proces să nu merite costul unei uzuri premature a transmisiei.
Nespălarea regulată a mașinii. Toată lumea apreciază o mașină proaspăt spălată dar beneficiile unui vehicul curat se extind dincolo de aspectul vizual. Dacă trec perioade lungi de timp fără să speli mașina, murdăria afectează suprafețele vopsite și, în cele din urmă, vor roade stratul transparent, provocând daune permanente.
Conducerea cu viteză peste denivelări / speed bumps. Limitatoarele de viteză sunt instalate pentru a-i face pe șoferi să încetinească traficul, făcând zonele mai sigure pentru pietoni. Dacă treci peste un limitator de viteză cu viteză redusă, mașina nu va fi afectată. Dar dacă lovești un limitator de viteză cu o viteză mai mare de aproximativ 25 de km pe oră, poți provoca daune suspenisei.
Staționarea pe perioade lungi de timp. Parcarea mașinii pentru perioade lungi de timp și nepornirea motorului pot afecta bateria. Anvelopele și elementele din cauciuc sau plastic se pot crăpa. De asemenea, rugina poate începe să se formeze în unele zone expuse intemperiilor.