Top 10 cele mai căutate crossovere în 2022. Modele de oraș cu un aer smart-elegant – GALERIE FOTO
Europenii au devenit mai deschiși la mașinile mari, trend confirmat de producătorii care listează din ce în ce mai multe SUV-uri și crossovere. 2022 nu a făcut excepție, în evidență ieșind câteva modele ale Volkswagen, Mazda și Toyota.
În acest sens, britanicii de la autocar.co.uk au făcut un top al celor mai bune crossovere.
Cupra Formentor
Cupra Formentor este un crossover produs de un sub-brand al spaniolilor de la SEAT. Cupra Formentor a fost lansat în 2021 și se bazează pe platforma SEAT Leon. Este disponibil atât cu o varietate de motoare pe combustie, cât și hibride plug-in. Are un design sportiv și dinamic, cu linii clare și elemente de stil agresive. În interior, Cupra Formentor se mândrește cu o cabină luxoasă, conform celor de la autocar.co.uk. În general, Cupra Formentor este un crossover elegant și sportiv, care oferă un amestec de performanță, confort și caracteristici avansate.
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc a fost introdus pentru prima dată în 2017 și se bazează pe platforma MQB. T-Roc este disponibil cu motor pe benzină și diesel, precum și cu un grup motopropulsor hybrid. Are un design elegant și sportiv, iar în interior, T-Roc are o cabină spațioasă, în ciuda dimensiunilor sale mici.
În ceea ce privește performanța, T-Roc este capabil să ofere o călătorie lină și confortabilă. Este echipat cu o gamă de sisteme avansate de siguranță și asistență, care să ofere o experiență cât mai plăcută și sigură.
Mazda CX-30
Mazda CX-30 nu este o mașină complicată. Cumpărătorii pot alege între cele două motoare pe benzină, fie cu tracțiune față, fie cu tracțiune 4×4, ori pot opta pentru tehnologia mild-hybrid de la Mazda. Spațiul interior lasă puțin de dorit.
BMW X2
BMW X2 este disponibil în ambele forme: benzină și diesel. Este destul de spațios cât să mulțumească pe toată lumea, iar direcția și manevrabilitatea sunt plăcute în timpul condusului.
Toyota C-HR
Din punct de vedere stilistic, Toyota C-HR a fost o gură de aer proaspăt când a apărut, deoarece arăta că gama din care face parte nu trebuie să fie o mare de autoturisme plictisitoare.
Mercedes-Benz GLA
Chiar dacă nu este cea mai ieftină sau cea mai practică opțiune va fi mult mai atrăgătoare pentru oricine aspiră să dețină un crossover, fiind mult mai elegant decât ce oferă competiția.
Cea mai recentă generație are un design atrăgător, dar și materiale și finisaje premium. Sistemul de infotainment este versatilul MBUX, activat vocal cu un simplu „hey, Mercedes” . De asemenea, reușește să își păstreze caracteristicile de SUV, cu o gardă la sol înaltă, jante de 20 de inch și o suspensie AMG Line, care reușește să ofere confort în timpul rulării.
Jaguar E-Pace
Aspectul caroseriei sale curbate nu face din E-Pace cel mai practic crossover din segment, dar interiorului său bine echipat îi poate convinge pe cei care caută o mașină premium.
Kia Xceed
Având în vedere succesul Kia Ceed standard, crossover-ul Xceed urmează un trend familiar, de a ridica înălțimea de rulare a mașinii și de a îmbunătăți aspectul, dar fără a modifica drastic partea mecanică. S-a dovedit a fi decizia corectă, deoarece XCeed îl depășește acum omologul său mai convențional. Acesta este un crossover atractiv, cu un control stabil în timp ce rulează, mai bun decât ale modelelor rivale din segment.
Audi Q3 Sportback
Puține firme au îmbrățișat cultul crossoverelor atât de bine ca Audi, care oferă o gamă aproape nesfârșită de modele sub insigna Q, de la entry-level Q2 până la impunătorul Q8. Multe versiuni sunt oferite sub formă de Sportback, care adaugă un strop de coupe în design.
Bazat pe Q3, Q3 Sportback are o linie inferioară a acoperișului care completează stilul mașinii, dar le fură celor care ajung să stea pe locurile din spate spațiul pentru cap, deși portbagajul rămâne neschimbat, având tot 530 de litri. Ca motorizări are aceeași gamă de benzină și diesel, plus o opțiune plug-in hybrid și, bineînțeles, disponibilitatea tracțiunii integrale quattro, care aduce o tracțiune îmbunătățită, dar este totuși mai potrivită pentru șosea decât drumuri greu accesibile.
Renault Arkana
Renault n-a pășit din prima în rândul mărcilor care au adoptat trendul crossover, dar modelul Arkana, mai mare și agresiv, se dovedește a fi ceva anormal în această clasă. Linia acoperișului inspirată de un coupe este în dezacord cu liniile practice inspirate de SUV-urile rivalilor precum Nissan Qashqai și Skoda Karoq.
Mașina franceză arată destul de distinctiv, fiind o atracție în showroomuri și pe șosea. La interior oferă un spațiu surprinzător de mare, având în vedere acea linie joasă a acoperișului, plus un portbagaj decent de 513 litri la mototrizările clasice sau 480 de litri la hibrid. De asemenea, interiorul are un aer smart – elegant, însă finisajele de plastic nu garantează o durabilitate a designului, știrbind din imaginea de ansamblu a mașinii.