Pe fondul unui trend descendent al vânzărilor de maşini noi în Europa, topul celor mai vândute modele pe plan european în luna iunie aduce o imagine interesantă:
În ce priveşte Golf-ul, nu ne mai miră că este în frunte, cu un număr mare de exemplare vândute, ba chiar a înregistrat o creştere de 2,3% faţă de iunie 2012. Însă mai interesant de analizat este ce se întâmplă pe următoarele locuri.
Care sunt împărţite de modele de clasă mică, un lucru care demonstrează reorientarea publicului european, forţat de criza economică să cumpere maşni mai mici, mai ieftine şi mai economice.
Clio este o adevărată vedetă, având o creştere de 31% faţă de iunie 2012, în timp ce Polo şi Corsa sunt despărţite de numai vreo 200 de exemplare, modelul VW având o scădere de 6,6% faţă de aceeaşi lună a anului precedent.
Dacă Ford Fiesta le suflă în ceafă principalilor concurenţi germani, ”fratele” de clasă compactă Focus se vede devansat de micul ”leu” francez Peugeot 208, al doilea francez din acest top.
Opel Astra nu coboară doar sub bariera celor 20.000 de exemplare, dar se vede depăşită de un model premium, mult mai scump: BMW Seria 3 (un motiv important fiind vânzările de flote pentru acest model).
În finalul clasamentului regăsim singurul crossover din acest top, Nissan Qashqai, cel mai vândut crossover pe plan european continuând să convingă mulţi clienţi, deşi a intrat deja în al 6-lea an de fabricaţie, numărându-se printre veteranii segmentului.
Deşi nu sunt cuprinse în acest top, alte modele care au performat în iunie 2013 sunt Hyundai i30, Seat Leon sau Mercedes-Benz Clasa A, în timp ce pe unele pieţe au făcut o figură bună şi Fiat 500L, Citroen DS3 sau VW Beetle.