Un juriu internaţional, format din membri ai presei, a desemnat
Opel Insignia drept Maşina Anului 2009 (lucru
care se întâmpla spre finalul anului 2008). Iată, însă, că
bilanţul vânzărilor anului trecut ne arată care este maşina cea mai
vândută a anului 2009: Toyota
Corolla.
Surpriză sau nu? Astfel arată TOP 10 vânzări modele pe plan
mondial în 2009:
1. Toyota Corolla
2. Ford Focus
3. Ford Fiesta
4. Volkswagen Golf
5. Honda Civic
6. Toyota Camry
7. Honda Accord
8. Peugeot 207
9. Volkswagen Polo
10. Toyota Yaris
În 2009, modelul Toyota Corolla a fost vândut în aproape
un milion de exemplare (mai exact, 908.661 maşini). Cu
alte cuvinte, pe plan mondial, notorietatea maşinii japoneze este
mai bună decât cea a lui VW Golf, care e cea mai vândută maşină în
2009 în Europa. Toyota rămâne un adevărat lider, plusând cu
încă două modele în top: Toyota Camry şi Toyota Yaris,
plasată chiar pe ultimul loc al acestui Top 10.
Pentru că tot am vorbit de Volkswagen, marca germană are
două modele în acest top: Golf pe locul 4 şi Polo, pe locul
9, puţin înaintea citadinei japoneze Yaris. Însă cei care
ies în evidenţă cu adevărat în acest top sunt cei de la
Ford, care au două modele best-seller pe locurile 2 şi 3
ale clasamentului: Focus (781.139 maşini vândute) şi
Fiesta (724.502 maşini vândute).
În acest top al vânzărilor mondiale pe 2009 se mai face remarcat
un alt producător japonez, Honda, cu doă modele: Civic
(imediat în urma Golf-ului) şi Accord. O surpriză plăcută
este buna evoluţie a lui Peugeot 207, pe locul opt, singurul model
fraţuzesc din acest top 20 – din care lipsesc modelele
producătorilor generalişi italieni sau coreeni.
În ce priveşte Toyota, bilanţul anului 2009 rămâne unul foarte
bun, în ciuda scandalului care s-a soldat cu milioane de rechemări în service.
Vânzările concernului japonez s-au cifrat la 7,24 milioane
de maşini (cu doar 5% mai puţin decât în 2008), pe piaţa
japoneză înregistrându-se chiar o creştere de peste 200.000 de
unităţi, spre deosebire de pieţele americană şi europeană, unde
criza s-a făcut clar simţită.
Din punct de vedere financiar, Toyota a înregistrat un
profit de 1,26 miliarde de euro, după ce în 2008 a înregistrat
pierderi duble, de 3,7 miliarde de euro. Aşa încât
prognozele pentru anul financiar 2010/2011 sunt foarte optimiste
pentru japonezi, care preconizează o cifră de afaceri de aproape
200 miliarde de euro şi un profit de 2,4 miliarde de euro (nu ştim
dacă această valoare include şi cheltuielile cu rechemările masive
în service).
Un lucru e clar: chiar dacă Volkswagen pare într-un marş fără
abatere către poziţia de lide mondial, Toyota rămâne, deocamdată,
pe poziţia întâi. Şi promite că va fi foarte greu de detronat şi în
anii care urmează.