TOP 10 – Cele mai valoroase mărci auto în 2012
Datele au fost extrase dintr-un clasament al celor mai valoroase brand-uri din lume, realizat de cei de la Interbrand. Din punctul de vedere al achiziţiilor Volkswagen domină perioada 2011-2012. Multinaţionala germană a cumpărat companii precum MAN Trucks, Porsche şi Ducati, instalându-se astfel pe toate segmentele de piaţă.
Nici rivalii de la BMW sau Mercedes-Benz nu sunt mai prejos, acestea bucurându-se de o atenţie specială şi un interes în ascensiune din zona Asiei. În Europa, Mercedes-Benz a revizuit designul modelelor sale pentru a obţine un look mai dinamic, fapt care reprezintă un pas înainte în ceea ce priveşte perspectiva de brand.
Şi asiaticii sunt în plină ascensiune pe piaţa internaţională, graţie unor branduri precum Hyundai, Toyota sau Nissan. Dacă Hyundai a făcut un pas uriaş din punct de vedere calitativ, Toyota şi Nissan se numără printre brandurile care au dus inovaţia la un alt nivel. Toyota a croit practic calea pentru producţia de automobile hibride în vreme ce Nissan a demonstrat că tehnologiile eco de pe maşinile electrice nu afectează negativ performanţele maşinilor, reprezentând o soluţie fiabilă pentru viitor.
1. Toyota (locul 10 modial) – 30,2 miliarde $, în creştere cu 9%
2. Mercedes-Benz (locul 11 mondial) – 30 miliarde $, în creştere cu 10%
3. BMW (locul 12 mondial) – 29 miliarde $, în creştere cu 18%
4. Honda (locul 21 mondial) – 17,2 miliarde $, în scădere cu 21%
5. Volkswagen (locul 39 mondial) – 9,2 miliarde $, în creştere cu 18%
6. Ford (locul 45 mondial) – 7,9 miliarde $, în creştere cu 7,9%
7. Hyundai (locul 53 mondial) – 7,4 miliarde $, în creştere cu 24%
8. Audi (locul 55 mondial) – 7,1 miliarde $, în creştere cu 17%
9. Porsche (locul 72 mondial) – 5,1 miliarde $, în creştere cu 12%
10. Nissan (locul 73 mondial) – 4,9 miliarde $, în creştere cu 30%