TOP 10 – cele mai scumpe maşini de colecţie în 2008

Publicat: 25 02. 2009, 15:53

În acest caz este vorba de modelul 250 GT California Spider SWB (ampatament scurt) fabricat în anul 1961 şi care a fost achiziţionat contra sumei record de 10.9 milioane de dolari plătită în mai 2008. Casa de licitaţii RM Auctions (Italia) declarându-se foarte mulţumită de rezultat, preţul obţinut fiind pe măsura exclusivităţii sale, acest exemplar fiind unul din cele doar 56 de exemplare construite cu ampatament scurt. Faptul că acest exemplar foarte rar dotat cu protecţie  aerodinamică la faruri şi care a aparţinut în perioada 1964 -1987 actorului american James Coburn a crescut şi mai mult gradul de exclusivitate şi atracţie.

La aproximativ 3 milioane de dolari distanţa de primul loc, un exemplar foarte rar de Bugatti T57SC din 1937 şi dotat cu compresor mecanic ocupă al doilea loc în clasament cu suma de 7.9 milioane de dolari  obţinuţi prin casa de licitaţii Gooding&Co (SUA – Pebble Beach).

Pe locul al treilea s-a situat un exemplar al modelului de competiţii  Ferrari 250LM ( 32 de exemplare construite între anii 1964 -1965) din 1964 care a aparţinut pilotului austriac Jochen Rindt şi care a fost achiziţionat contra sumei de aproximativ 7 milioane de dolari prin intermediul casei de licitaţii RM Auctions (Italia).

În acest “Top 10” al celor mai scumpe maşini clasice vândute la licitaţie în 2008 mărcile europene ocupă toate cele 10 locuri, 5 dintre acestea fiind Ferrari din care 3 exemplare exclusive ale  modelului 250 GT California Spider, alături de două modele Jaguar în versiuni pentru competiţii: un D-type din 1955 şi un E2A din 1960, un Talbot Lago T150 C SS din 1939 care a aparţinut pilotului Pierre Boncompagni cu care a câştigat numeroase competiţii printre care cursele de la Nisa, Orleans, Agen şi Mont Ventoux precum şi un supercar McLaren F1 din 1997 produs în serie limitată.