Timbrul de mediu ar putea reveni pe agenda autorităților. România s-a umplut de mașini vechi
Taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare, ar putea reveni în perioada următoare pe agenda autorităţilor din țara noastră. În ultimii patru ani eliminarea taxei de mediu dus la creșterea numărului de mașini vechi în România, iar poluarea a crescut semnificativ în marile oraşe.
„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, în cadrul unei conferințe de presă în care a fost anunțat noul director al mărcii Audi.
El a subliniat că tot mai mulţi sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.
Aproape 2 milioane de mașini vechi au intrat în România din 2017. Timbrul de mediu este necesar
Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de mașini vechi pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe. În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională.
„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.
Mai mult, programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in.